היא מאמינה שהיא סוכן של שינוי, המשנה תפיסה ומשנה חשיבה לגבי הפיכתה של הפעילות הגופנית לגורם מניעתי. נעים להכיר: אחד על אחד עם דפנה כספי.

צילום: ואל שפירא

צילום: ואל שפירא

ספרי לנו קצת על עיסוקך בעולם הכושר והתנועה

"אני מאמינה בעבודה הוליסטית המשלבת בין גוף לנפש ועל כן התמחיתי במגוון שיטות אשר משלבות בין השניים.

אני מוכשרת בשיטות רבות ומגוונות כמו: תנועה ומחול, פילאטיס, יוגה וגם הכשרות כמו קנגו ג'אמפ, רצועות תלייה, ספינינג ועוד.

במקביל לעבודה הגופנית למדתי אימון הוליסטי, פסיכולוגיה חיובית, וביופידבק."

אילו סוגי פעילות את מעבירה ומלמדת?

"במהלך ה-25  שנים שחלפו, אני מנהלת ובעלים של "מרכז דואט לפעילות גופנית" שבראשון לציון המיועד בעיקר לנשים וכן לאוכלוסייה המבוגרת (65 ומעלה). במרכז  מתקיימים שעורי סטודיו כמו: ספינינג,  עיצוב דינמי, קור פיטנס, יוגה, פילטיס, פילטיס מכשירים, יוגלטיס, בונה-עצם וכן שיעורים המותאמים לאוכלוסייה המבוגרת.

בשנים האחרונות אני מתרכזת יותר ויותר באוכלוסייה המבוגרת ועושה פרויקטים ושיתופי פעולה שונים  עם עיריית ראשון לציון להחדרת המודעות לחשיבות של פעילות בגיל זה.

לאחרונה סיימתי M.Ed בפעילות גופנית ובריאות כאשר המחקר אותו ערכתי עסק בנושא של שבריריות (frailty) ופעילות גופנית בגיל המבוגר. מאמר שלי בנושא התפרסם בכתב  עת המוערך "גרונטולוגי".

 

צילום: ואל שפירא

צילום: ואל שפירא

לאילו סוגי אימונים את הכי מתחברת?

"אני לא מכירה את עצמי ללא פעילות גופנית ומגיל צעיר מאד עסקתי בפעילות גופנית מכל סוג וצורה. אם בתחומי הספורט התחרותי ואם בתחומי הריקוד. נכון להיום גם בחופשים וחופשות אני לא אתחיל את היום ללא פעילות כלשהי, בין אם מדובר על רכיבת אופניים או ריצה. היום אני מתחברת בעיקר לאימונים בהם יש שילוב של המיינד (המוח) אשר גורם למתאמן לעבוד עם מחשבה ולא באוטומט, צורת תרגול כזו  מפתחת הקשבה אצל המתאמן, מביאה תוצאות בצורה מהירה יותר, ומפחיתה פציעות באופן גורף."

 

ספרי לנו משהו שלא יודעים עלייך

"בנערותי הייתי בסגל נבחרת ישראל בשחייה במסגרת זו ייצגנו את ישראל בתחרויות בינ"ל,  במקביל רקדתי ב"בת-דור" בלט קלסי ומודרני ותמיד עשיתי גם וגם."

צילום: ואל שפירא

צילום: ואל שפירא

מה המסר שלך לאורח חיים בריא?

"החזון שלי- הוא פעילות גופנית כמרשם רופא.

המטרה היא –יותר מבוגרים עושים פעילות גופנית.

אם תשאלו איך אני רואה את עצמי,  אני סוכן של שינוי, שינוי תפיסה, שינוי חשיבה לגבי הפיכתה של הפעילות הגופנית לגורם מניעתי!

כדי להגיע לזקנה פעילה ובריאה צריך לעסוק בפעילות גופנית גם בגילאי הביניים.

שנים שאני רואה את התמורות שיש לפעילות גופנית על מבוגרים, את היכולת שיש לפעילות גופנית שנעשית בהדרכה ופיקוח נכון, להיות כלי מניעתי למגוון מחלות ובעיות רפואיות בכל גיל ובעיקר בגיל המבוגר!

ואף יותר מזה, המחקר שלי אשר עסק בשאלה האם איכות החיים של זקנים שעושים פעילות גופנית תהיה טובה יותר מזו של זקנים שאינם פעילים? נמצא כי באופן מובהק בריאותם של זקנים אשר עוסקים בפעילות גופנית טובה יותר, ויותר מכך: המחקר הראה כי ככל שזקן יהיה פעיל יותר כך בריאותו ואיכות חייו תהיה טובה יותר!

בדרך זו ניתן לומר כי הפעילות הגופנית היא גורם מגן עבור זקנים. ולמעשה יש לראות בה את אחד ממרכיבי הטיפול באוכלוסייה המבוגרת. "

צילום: ואל שפירא

צילום: ואל שפירא

 

תני לנו כמה טיפים לסיום

1. התמדה, התמדה, התמדה!

2. בחרו את הפעילות אשר בה תוכלו להתמיד לאורך זמן אם בסוג הפעילות שתעשו, או בכמות הפעמים בשבוע בה אתם יכולים להתמיד, משהו שאתם מתחברים אליו ועושה לכם טוב.

3. בכדי להתמיד חברו את הפעילות הגופנית שלכם והתייחסו אליה כחלק מפעולות של שיגרת היום יום, הצמידו אותה לאחת ממטלות היום שלכם כך תבטיחו לעצמכם חיים בריאים ופעילים.