תפיסת העולם של ליאת הנה שספורט זה כמו שידוך, צריך לעשות את הצעד הראשון ולהכיר כדי להתאהב. כן, זה המוטו שלה כבר יותר מ-20 שנים בתחום הכושר, עם רקורד מרשים ואהבה גדולה לתרבות של אימון גופני המלווה באורח חיים בריא ותזונה נכונה. אחד על אחד עם אשת הכושר הצפונית ליאת אסדו.
צילום: מיקי אלקובי

צילום: מיקי אלקובי

כמה שנים את נמצאת בתחום הכושר?

"אני מאמנת כבר למעלה מ-24 שנים. רכשתי את הכשרתי במכללת וינגייט ואוהלו ואני במקצוע (בתחום) מגיל 16.
עוד בהיותי בתיכון הוכשרתי כמדריכת אתלטיקה קלה בוינגייט. בשירותי הצבאי עברתי קורס מד"סיות ומדריכות חדר כושר בוינגייט והייתי מדריכת ספורט במהלך השירות. אני מאמנת כושר המתמחה באימונים פונקציונליים, פילאטיס מזרון\מכשירים, עיצוב, קיקבוקס, קאנגו ג'אמפ ועוד…כמו כן גם סיימתי תזונת ספורטאים בוינגייט ומתמקדת באימון גופני לילדים ולנוער אך כמובן במקביל עושה אימונים מגוונים ועצימים לכל הגילאים. בהכשרתי אני מדריכת תנועה לגיל הרך ואחד הפרוייקטים שלי כיום זה קבוצות של ילדים ונוער שעוברות אימונים המלווים בהדרכת תזונה אישית ופרטנית."
צילום: מיקי אלקובי

צילום: מיקי אלקובי

 L

ספרי לנו על השיעורים והפעילויות שאת מעבירה

"אני מעבירה מגוון רחב של אימונים והדרכות ואף סדנאות תזונה. הכל מתבצע בסטודיו שלי-  piliatis. בין הפעילויות אצלי בסטודיו מתבצעים אימונים פונקציונאלים (ג'ו פלו, trx, אקולייזר, קטלבלס) עיצוב דינמי, פילאטיס מזרון, מתיחות, טאבטה, קאנגו ג'אמפ ועוד…
כפי שציינתי קודם, פרוייקט הדגל שלי כיום הוא אימון לילדים ונוער.
 יש לי שני מסלולים מרכזיים לאימוני ילדים ונוער:
1. קבוצה סגורה המבצעת סדנת תזונה וכושר.
2. קבוצה למתקדמים המתמקדת באימונים מגוונים שמטרתה בניית סרגל מאמצים מובנה למיקסום הפוטנציאל האישי של כל משתתף והעצמת כושר הגופני בדגש (כפי שציינתי) על גמישות וסיבולת לב ריאה.
"כל האימונים האלה מועברים לכלל המתאמנים ללא הבדל בגילאים.
יחד עם זאת ההתאמה לשכבות הגיל הינה בדרגת הקושי, תוך שימת דגש לכל שכבת גיל והצרכים שלה.
לדוגמא: בקבוצת ילדים הדגש הינו על מוטוריקה עדינה וגסה + חיזוק חגורת כתפיים וקואורדינציה.
ולקבוצת הגיל הבוגרות הדגש הוא סיבולת לב ריאה גמישות,כוח, וחיזוק שרירי ה-core (הליבה)."
צילום: מיקי אלקובי

צילום: מיקי אלקובי

מה הגיל המומלץ להתחיל באימונים?

"הגיל המומלץ לילדים הינו מגיל צעיר מאוד 5-6 שכן חינוך לספורט חשוב שיתחיל מגיל מוקדם ליצירת תחושת מסוגלות והקניית תרבות לאימון גופני."

מה היתרונות באימוני כוח לילדים /נוער?

"ככל שהכוח גדל, כך גם הביטחון העצמי והקואורדינציה עולים. המטרות באימונים הן :פיתוח גוף כללי, הקניית הרגלים של עבודה נכונה, פיתוח משמעת באימונים, הכרת הטכניקות של ביצוע התרגילים והנאה מעיסוק בספורט."

איך את ממליצה להתחיל?

 

"ההמלצה שלי היא לעבוד עם משקל הגוף, לא חייבים להתחיל עם משקולות בשלב ראשון.

מומלץ להתאים עומסים ולעבוד עם כל קבוצות השרירים.

בעבודה עם ילדים חשוב מאוד להיות עם היד על הדופק ולהתאים את המכשירים ליכולת האישית ולצרכים של המתאמן ולהקפיד על ביצוע נכון וטכניקה נכונה."
צילום: מיקי אלקובי

צילום: מיקי אלקובי

איזה מסר יש לך לאלה שטרם אימצו אורח חיים בריא וספורטיבי?

"המסר שלי הוא במוטו שלי שאומר: "להתחבר לספורט זה כמו חיבור בשידוך – צריך לעשות את הצעד הראשון ולהכיר כדי להתאהב.
אז יאללה צאו מהאדישות תכירו את היתרונות בתרבות גופנית ואני מבטיחה לכם שתתאהבו!"