יש הרבה כלים בהם ניתן להשתמש כדי ליצור את 'כפתורי המוטיבציה' האישיים שלנו ובכתבה הבאה אתן לכם נוסחה ב-3 שלבים שאם תיישמו שלב אחר שלב תוכלו לייצר את הכפתור הזה גם אצלכם. אז קחו דף ועט ופנו לעצמכם 10 דקות:
להפעיל את כפתור המוטיבציה לספורט

להפעיל את כפתור המוטיבציה לספורט

1. קבלו החלטה

הכל מתחיל ונגמר ראשית בהחלטה. החלטה יוצרת מחוייבות. החלטה בנוגע ל"מה תרצו לשנות". שאלו את עצמכם פעם אחר פעם ממה אתם לא מרוצים, ומה הייתם רוצים לשפר. חשוב שתשבו, תצהירו ותכתבו את זה שחור על גבי לבן. כשמוציאים משהו מהראש ומצהירים עליו (אפילו שרק כותבים אותו) זוהי פעולה פיזית שעוזרת לזה לקבל תוקף. אני ממליץ גם לשתף קרובים (חברים ובני משפחה) בהחלטה חדשה שקיבלתם. הנה דוגמא לאיך צריכה להיראות ההחלטה שלכם: "אני מחליט שהחל מרגע זה, מבחינתי ג'אנק פוד מחוץ לתחום, אני מחליט לאכול בריא ומסודר יותר ולהתאמן 3 פעמים בשבוע. אני מתחייב ליצור קשר עם דיאטן / דיאטנית עוד היום כדי לקבל תפריט תזונה אישי ובמקביל להירשם עוד היום לחדר הכושר / סטודיו / קבוצת אימון כדי להתחיל להתאמן 3 פעמים בשבוע במשך 45-60 דקות בכל פעם". הנה לכם הצהרה אישית שמה אתם רוצים שיקרה, ויותר מזה, חשוב גם לכתוב איך אתם הולכים לעשות את זה. 
 
שלב ראשון: קבלו החלטה

שלב ראשון: קבלו החלטה

2. שאלת מפתח: "מה יקרה אם לא אתאמן?"

אחרי שקיבלתם את ההחלטה עכשיו שאלו את עצמכם: "מה יקרה אם לא אתאמן?" שוב, שבו ורשמו את כל הדברים (דוגמאות אפשרות: אם לא אתאמן אהיה עייף יותר, חסר אנרגיות, עייף בשביל לשחק עם הילדים, בריא הרבה פחות, הבגדים לא יעלו עליי, ארגיש רע כשאתלבש, אהיה בסיכון גבוה יותר למחלות והרשימה עוד ארוכה…). כל התשובות שתרשמו חייבות להיות באותו
 
שי אלנקרי

שאלו את עצמכם: מה יקרה אם לא תתאמנו?

3.למה זה חשוב לכם?

קיבלתם החלטה? הבנתם מה יקרה אם לא תתאמנו? עכשיו דעו היטב ושננו את ה'למה' אתם עושים את מה שאתם עושים: למה חשוב לכם להתאמן בכלל? (דוגמאות: להיראות טוב יותר, להרגיש חיוני יותר, אנרגטי יותר, כדי למצוא בן / בת זוג, כדי לרדת במשקל, כדי להימנע ממחולת תורשתיות וכו'..). למה זה חשוב לכם? קוראים לזה התנייה נויירו-אסוציאטיבית, בה יש לשייך לאמונה מגבילה (לדוגמא: אין לי זמן לספורט לדוגמא / אני לא אוהב ספורט / אין לי כוח לספורט) כאב עצום, וזה ייתן מינוף אדיר לשנות את האמונה המגבילה (ולא משנה באיזה תחום אגב). החליפו דפוס מגביל באמונה מעצימה אלטרנטיבית (ספורט גורם לי להרגיש חיוני יותר ואנרגטי עם הילדים שלי בכל יום), ואז יש להתנות אותה במוח שלנו שוב, ושוב ושוב ושוב (התנייה נויירו-אסוציאטיבית) עד שהיא הופכת לדפוס חדש. המטרה כאן היא לחבר כאב מאסיבי לדפוסים המגבילים שלנו.
רוזה פארקס "האמא של התנועה לשוויון זכויות בארצות הברית" היא דוגמא נהדרת למישהי שהחליטה וידעה היטב מה "הלמה" שלה. רוזה היא אישה שחורה שהוכיחה לעולם שהתמדה של "הלמה" שלנו יכולה להביא לשינוי גדול. הצעד האמיץ של פארקס שסירבה בשנות ה-50 לקום באוטובוס עבור אדם לבן הביא בסופו של דבר לביטול חוקי האפליה הגזעית בארה"ב. ההתמדה העיקשת שלה שינתה את פני ארה"ב לעד. אז למה אתם מתאמנים? למה אתם עושים את מה שאתם עושים? אתם עושים את זה כי אתם רוצים להרגיש טוב יותר? לרדת במשקל? לחטב את הגוף? לעלות את הכושר הגופני? להיות בריאים יותר? מצוין! לא משנה מה הסיבה בגללה אתם מתאמנים, חשוב שהיא תהיה לנגד עיניכם. זכרו: פיזיולוגיה היא המפתח להלך רוח רגשי, ספורט יכול לתרום לכך רבות.
שי אלנקרי

דעו את הלמה של האימון – ואז גם תמצאו את האיך .

הכפתור של ברק אובמה להתמדה

הדבר שלמדתי לאורך השנים זה שאם משהו לא חשוב לנו כל כך, לא נמצא אליו זמן גם אם ממש נתאמץ. ולהיפך, כשמשהו מאוד חשוב לנו אנחנו נמצא לכך את הזמן ואפילו נהיה מוכנים לשלם כל מחיר שנידרש. אחת התמונות שתמיד קופצת לי לראש זה ברק אובמה בשיא כהונתו מפנה זמן לספורט ולכדורסל – זוכרים את התמונה?. עכשיו השאלה הנשאלת היא איך לבן האדם הכי עסוק בעולם (עד לא מזמן), יש זמן לאימון כמעט בכל יום? יש לו כתפור סודי בו הוא משתמש פעם אחר פעם אחר פעם….זכרו, הכל עניין של סדרי עדיפויות וחשיבות הספורט בחיי (מה זה עושה לכל שאר היום שלי). ברק אובמה הצהיר לא פעם ולא פעמיים, שהספורט עיצב את דמותו כאדם ולימד אותו המון בחיים. עכשיו, אחרי שאתה יודע מה הספורט עושה לך ביום יום: האם יש סיכוי שתוותר עליו?

זה הכפתור האישי שלכם – וככה תשתמשו בו

ליצור את הכפתור האישי שלכם

ליצור את הכפתור האישי שלכם

אחרי שכתבתם שחור על גבי לבן את שלושת השלבים, זה הזמן לתמצת אותם ל-3 פסקאות קצרות, כאשר בכל פסקה תרשמו במשפט אחד (או שניים) את שכתבתם. בקיצור, תצטרכו לתמצת.

דוגמא:

1. ההחלטה שלי: אני מתחייב ליצור קשר עם דיאטן / דיאטנית עוד היום כדי לקבל תפריט תזונה אישי ובמקביל להירשם עוד היום לחדר הכושר / סטודיו / קבוצת אימון כדי להתחיל להתאמן 3 פעמים בשבוע במשך 45-60 דקות בכל פעם"

2. מה יקרה אם לא אתאמן? אם לא אתאמן אהיה עייף יותר, חסר אנרגיות, עייף בשביל לשחק עם הילדים, בריא הרבה פחות, הבגדים לא יעלו עליי, ארגיש רע כשאתלבש, אהיה בסיכון גבוה יותר למחלות.

3. למה זה חשוב לי? חשוב לי לרדת במשקל בגלל שאני רוצה להרגיש טוב יותר עם עצמי, בריא/ה יותר, להעלות את הדימוי והביטחון העצמי שלי במטרה למצוא בת / בן זוג.

אז איך משתמשים בזה בתאכלס'? שימו את מה שכתבתם לנגד עיניכם, במשרד, על המקרר, בארנק או בכל מקום בו לפחות תוכלו לראות פעם ביום. השתמשו בתזכורת אותה תוכלו לראות לאורך כל היום, הנה 2 דוגמאות מצוינות:
- השתמשו בצמיד שתקנו במיוחד במטרה להזכיר לכם את זה (לאורך כל היום)
- שימו תמונה או כתבו משפט על מסך הטלפון שלכם אותו תראו בכל פעם שתדליקו את הטלפון (וזה קורה עשרות פעמים ביום).
אחרי שעשיתם את השלבים הללו, דאגתם לתזכורת מתאימה, בכל פעם שתאבדו מוטיבציה, הסתכלו על הצמיד והזכירו לעצמכם מה 'באמת חשוב לכם' – אם ישנו צורך אני ממליץ גם לפתוח את מה שכתבתם אפילו פעם ביום כדי להיזכר.
שיהיה בהצלחה