כשמגיעים לחדר הכושר יש לנו מטרה אחת ברורה: להשיג תוצאות. בין מדובר רק בירידה במשקל, חיזוק השרירים או סתם כי רוצים להרגיש טוב ולהיות בריאים יותר. לא משנה מה תהיה המטרה, תמיד תצטרכו להימנע מטעויות בכדי למקסם את התוצאות. אלו הם חמשת הטעויות הנפוצות בחדר הכושר.

טעויות נפוצות בחדר הכושר

 

1.כשלא עובדים במלוא טווח התנועה

לא משנה אם אתם עובדים על הרגליים או על הידיים, אתם צריכים לעבוד במלוא טווח התנועה של השריר. השרירים מתחזקים בעיקר כאשר הם מבצעים את הפשיטה ואת הכפיפה בטווחי תנועה מלאים ולא חלקיים. העדיפו תמיד לעבוד עם משקל נמוך יותר ולבצע את התנועה תקינה ומלאה יותר. חשבו תמיד: איכות ולא כמות.

 

2.כשעובדים רק על כמה קבוצות שרירים בודדות

תסתכלו על מפתח גוף מקצועי, אין סיכוי שהוא מזניח אפילו קבוצת שריר אחת. חוסר איזון בעת חיזוק קבוצות השרירים עשוי לגרום ליציבה לא נכונה ולפציעות לא רצויות. שמרו על עבודה מאוזנת ודאגו לכלול את כל קבוצות השרירים באימון כולל את שרירי הגב והרגליים שעליהם כבר כתבנו פה בעבר "השרירים אותם אנחנו לא רואים". במידה ואינכם יודעים איזו תכנית אימון לבצע מומלץ שתתייעצו עם מאמן מחדר הכושר בו אתם מתאמנים, הסבירו את מטרתכם ודאגו לבצע את התכנית שתקבלו בלי יוצא מן הכלל.

 

אל תזניחו אף חלק באימון

 

3. כשאתם בוחרים לעבוד עם משקל או מהירות לא מתאימה

 

זוהי דוגמא טובה לכך שיותר… זה לא בהכרח יותר טוב. כשאני מדבר על משקלי עבודה מתאימים אני לא מדבר על משקלים שיראו טוב כשאתם אוחזים בהם בחדר הכושר. משקל טוב זה משקל המאפשר לכם לעבוד בצורה נכונה הן מבחינת היכולת שלכם והן מבחינת קצב העבודה. חשוב שהחזרות המבוצעות לא יהיו מהירות והתנועה תהיה נשלטת לאורך כל התרגיל.

 

4. כשאימון הכוח הופך לאימון "על הדרך"

לא פעם יוצא לי לראות אנשים המגיעים לחדר הכושר, מבצעים את הפעילות האירובית במאמץ רב ובהשקעה רצינית ולסיום מקנחים בסימון "וי" על אימון הכוח תוך כדי השקעה במקרה הטוב של 10 דקות לכל היותר בין המכשירים. חשוב להבין שאימון הכוח הוא אימון בפני עצמו. לא מחייב שתגיעו במיוחד רק כדי להרים משקולות, אבל לעבוד רק על 3-4 מכשירים מועדפים (לישבן והירכיים או לחזה והכתפיים) זה לא ממש יוביל אתכם למקום כלשהו…לאימון הכוח אינספור יתרונות (וויזואלים ובריאותיים כאחד) ולכן אם גם אתם מאלה שרק מסמנים וי על האימון, אז כדאי שתתחילו לקחת את האימון ברצינות. אם עדיין לא השתכנעתם תוכלו לקרוא על כאן "7 סיבות להתחיל ולהרים משקולות" .

 

אל תבצעו את אימון הכוח רק כדי לסמן עליו "וי"

 

5.כשאתם מדברים יותר מידי

אנשים נוטים לפקוד את חדר הכושר מסיבות שונות ומגוונות. חלק מעונינים רק בחיזוק שרירים, חלק מעוניינים בירידה במשקל וחלק אחר מעוניינים רק באווירה החברתית. כל השלושה חשובים כאחד. אך לעתים יוצא לי לראות לא מעט אנשים המעבירים את רוב האימון בדיבורים כך שאימון אחד יכול לקחת כשעתיים וחצי עד 3 שעות בכל פעם שבפועל מתאמנים רק כ-20 דקות. אל תשכחו כי באימון הכושר "כל המרבה הרי הוא לא מבורך". אם אתם נמצאים בתהליך שבו אתם רוצים להשיג תוצאות מהאימון, העדיפו להתאמן ודלגו על הדיבורים.