מי לא מכיר את האמרה המפורסמת של "אמור לי מי חברייך ואומר לך מי אתה"? האם הדבר תקף גם כאשר הדבר מגיע להצלחה בתחום הספורטיבי? לחיים האישיים? ג'ים רוהן אמר בעבר כי הסביבה שלנו היא המפתח להצלחה ולסיפוק בחיינו. הסביבה שלנו היא זו שתקבע את התוצאות שלנו. 
מאת: שי אלנקרי

חוק הממוצע החברתי – התוצאות שלנו יהיו דומות לסביבה שלנו

שימו לב לזה: אם נסתובב בחברה בה מרבית האנשים לא עוסקים בפעילות גופנית, כנראה שגם לנו לא תהיה המוטיבציה לעסוק בפעילות גופנית (הרי למה בכלל להיות חריגים?). למה זה קורה? כי אנשים שואפים להציב לעצמם יעדים דומים לשל הסובבים אותם, ובכך וגם ישיגו תוצאות הדומות לתוצאות של אנשים בסביבתם. אבל אין זה אומר שאני מציע לנטוש את החברה הקיימת שלכם, אלא כדאי לחפש אנשים, סביבה או מסגרת חיוביים שיכולים לתת לכם 'גוד פילינג' ממש כאן ועכשיו, ובתקווה שבהמשך תוכלו לחזור לסביבה זו תוך כדי שאתם אלה שגורמים להם להזיע. 
צילום: טל בלומברג

הסביבה שלנו היא המפתח להצלחה ולסיפוק. צילום: טל בלומברג

חשיבות הסביבה המנצחת להתקדמות בספורט ובחיים

כאשר אנו כבני אדם נחשפים למעשים של אנשים אחרים, החל מהחברים והסביבה הקרובה ועד אנשים זרים, לחלוטין, דברים אלו עלולים להשפיע עלינו כבני אדם לטוב ולרע. לדוגמא אם נתחבר לאנשים חיוביים, שמחים, מאושרים ואופטימיים, עצם ההתחברות איתם תגרום לדברים שהם עושים להפוך אצלנו לאפשריים, ובכך נגרום לרצונות שלנו להיהפך לפעולות. הפעולות לבסוף גם יובילו לתוצאות.
צילום: טל בלומברג

דאגו לסביבה מנצחת סביבכם. צילום: טל בלומברג

אז איך הדבר מתחבר לספורט ולאימונים?

בכדי להשיג תוצאות אליהם אנו שואפים יש להתחבר עם אנשים חיוביים שכבר עשו את זה. נניח והיעד שלכם הוא להשתתף במרוץ 10 ק"מ. הנה לכם 2 טיפים נהדרים:

טיפ מספר 1 

להתחבר לקבוצת ריצה ולשאוב אנרגיות מאנשים שכבר עושים וכבר עשו את זה בדרך כייפית ומקצועית. במידה ומדובר במטרה אחרת כמו שיפור הכושר הגופני הכללי או הרזייה, אני ממליץ  קודם כל לחפש פעילות ממנה אתם נהנים ומקום בו אתם מרגישים טוב – אפשר לומר מרגישים בבית. החיבור הקבוצתי, האנרגיות וההרגשה החיובית הם הדברים המדרבנים העיקריים שיובילו אתכם להצלחה והתמדה באימונים.
צילום: טל בלומברג

התחברו לקבוצה ושאבו אנרגיות ממי שכבר 'עשה את זה'. צילום: טל בלומברג

 

טיפ מספר 2

להתחבר לאדם שרץ כדרך קבע ולו מטרה זהה או גדולה יותר מזו שלכם. מצאתם אחד כזה? מצוין! עכשיו תקבעו מקום ושעה, ופשוט צאו לדרך!  זכרו כי אדם זה הוא למעשה שותף מחויבות עבורכם שיכול לדרבן ולהדביק אתכם בחיידק. אגב – שותף מחויבות יכול להיות גם מאמן כושר אישי. מאמן איתו קובעים, נפגשים ומזיעים ללא כל תירוצים.

אז למה בכלל חשוב להיות בתדר חיובי ובאנרגיות גבוהות?

 לפני שניכנס ל- 'למה' בכלל חשוב להיות באנרגיות גבוהות, בואו נבין בכלל מהו תדר אנרגטי גבוה. מדובר בתדר של אופטימיות, שמחה, אהבה ושפע. תדר שתמיד מחפש לעזור, לקדם דברים ואנשים. תדר שעוזר לכם למצוא פתרון חיובי לכל דבר, לראות את חצי הכוס המלאה, להשפיע על הסביבה בדרך חיובית, וללמוד ולהסיק מסקנות גם כשטועים. להיות בתדר כזה ימשוך אליכם את הדברים ואת האנשים הדומים ביותר, וגם ההיפך נכון, כשאנחנו בתדר של אנרגיות נמוכות, מאשימים, מרירים או מתקרבנים אנחנו מושכים אלינו דברים בעלי אותו גוון. מה שאני מנסה להעביר כאן הוא כי חשיבה חיובית, שמחה ואנרגיות גבוהות ימשכו אליכם את אותם האנשים בחזרה. אז איך מעלים את האנרגיות? לכל אחד יש הדברים שגורמים לו אושר, שמחה ואנרגיות מרוממות. ישנו צורך רק למצוא מה בדיוק…

אז איך להעלות את האנרגיות שלנו?

לי באופן אישי כיף להתחיל את היום בפעילות גופנית מוקדם בבוקר. לי זה מעלה את האנרגיות בצורה מדהימה וכל היום שלי נראה אחרת. זה יכול לבוא בכל מיני צורות החל מגלישה בים, ריצה, אימון כוח, סקייטבורד, פעילות אתגרית, מוזיקה טובה, ובכלל, גם לשתות קפה עם אנשים חיוביים ושמחים שכיף לי במחיצתם מעלה לי את האנרגיות במיידית. טוני רובינס אחד המנטורים המובילים בעולם חוזר פעם אחר פעם ומדגיש כי תנועה יוצרת רגש או במילים אחרות אפשר לקרוא לזה : "הכוח שבתנועה".
צילום: טל בלומברג

נצלו את כוח התנועה והעלו לעצמכם את האנרגיות. צילום: טל בלומברג

באנגלית זה נשמע ככה: Emotion creates by motion
זה אחד הדברים שברגע שאנו מבינים אותם הכל נראה עבורנו אחרת. שינוי תנועת הגוף משנה את הרגשות. טוני רובינס דוגל בתחום הפיזיולוגי. ברגע שאנו משנים את צורת הישיבה/ העמידה/ תנועות הידיים/ הפנים נוכל באמצעות כך לשנות גם את הרגש. כמו שכבר ציינתי, עבורי לפתוח את היום בפעילות גופנית גורמת ליום שלי להיראות אחרת. מצאו אתם את הדברים שמעלים את האנרגיות שלכם, רשמו אותם ברשימה מיוחדת עבורכם בכדי שלא תשכחו, והקפידו לעבוד בזה ממש בכל יום.
 
צילום: טל בלומברג

מצאו את הדברים שמעלים לכם את האנרגיות. צילום: טל בלומברג

בשורה התחתונה

1. מסגרת קבוצתית זה אחד הדברים הכי מדרבנים ומהנים שיש. חפשו והצטרפו למסגרת כזו אם יש לכם מטרות גופניות / ספורטיביות או מנטאליות. 
2. מציאת חבר / שותף לפעילות - משמש כמאין שותף מחויבות שלעתים גם 'לא נעים' להבריז לאותו אדם אחרי שכבר קבענו מקום ושעה….
3. מצאו מה עובד אצלכם וגורם לכם להעלות את האנרגיות. אנרגיות זה הכל בחיים. ואם כבר אנרגיה….אז שתהיה גבוהה תמיד.
בהצלחה!