היא אשת מקצוע שעשתה הסבה לפני מספר שנים לתחום שהיא הכי אוהבת: תחום הכושר. מאז שעזבה את העבודה הממושכת בישיבה מול מסך ובעולם הצילום בכלל, היא למדה, הרחיבה את כישוריה המקצועיים והפכה לאחת הנשים המוערכות בתחום בישראל. ראיון אישי אחד על אחד עם ליאת אונגר, האישה שלא עוצרת לרגע.

צילום: רונן כרם

לא עוצרת לרגע. צילום: רונן כרם

נעים להכיר: ליאת אונגר. בת 40, נשואה ואם לשני בנים מקסימים. אם חשבתם שבתיכון היא למדה במגמת ספורט אז יש לכם טעות. היא בכלל למדה במגמת צילום ובשירות הצבאי היא שירתה כצלמת צבאית. את התואר הראשון היא עשתה באומנות במגמת קולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת ת"א וכך נסללה דרכה אל תוך עולם הצילום בכלל. תוך כדי הלימודים היא עבדה במקביל כעורכת וידאו במשך 5 שנים. יום אחד היא הבינה. הבינה שלא מתאים לאופי הדינמי שלה לשבת משמרות ארוכות מול המסך. היא החליטה על שינוי.

השינוי של ליאת

ליאת התחילה את השינוי בהחלטה. היא החליטה והתחילה ללמוד חינוך גופני וכך להיכנס לתחום הכושר. בתחילה עשתה קורסים קצרים שהיו אמורים להיות עבורה רק כתחביב ובהמשך הפכו לעבודה המרכזית שלה לכל דבר. היא הפכה למאסטרית ספינינג, הכשירה מדריכים ואפילו הזמינו אותה להדריך בחו"ל. במקביל לצמיחה האישית של ליאת בתחום הכושר היא פתחה את הסטודיו הראשון שלה בסביון– מועדון בוטיק לספינינג כבר בשנת 2003. מאז היא פתחה עוד 3 סניפים המשלבים אימונים אירובים וכוח, סטודיו לאימונים פונקציונליים וסטודיו לפילאטיס מכשירים. כל האימונים תחת הדרכתה ותחת הצוות שלה כוללים אימונים ממוקדים לקבוצות קטנות, ליווי צמוד ויחס אישי. ליאת מתארת עצמה כאחת שמשתדלת להעביר אימונים בכל התחומים, ומשתדלת להדריך בכל הסניפים אשר בבעלותה. בשנה האחרונה היא סיימה את התואר השני בחינוך גופני וכעת היא מתחילה לעבוד על מחקר התזה שלה בנושא "השפעת פעילות גופנית על פעילות קוגניטיבית".

צילום: רונן כרם

שמה דגש תמיד על יחס אישי. צילום: רונן כרם

 

באיזה תחומים את מלמדת?

ספינינג, פילאטיס מכשירים, פיטנס, אימון לקבוצת הגיל השלישי, מתיחות ופילאטיס מזרן.

תחביב אישי

"כתחביב אני משתתפת במרוצים וטריאטלונים מדי שנה, דבר שעוזר לי לשמור על שגרת אימונים קבועה ומסודרת".

ספרי לנו על תכנית הכושר שלך בערוץ 2

"במהלך 10 השנים האחרונות אני מעבירה השתלמויות ומשתתפת בכנסי פיטנס גדולים בארץ ובעולם. את תוכנית הכושר "כושר ברשת" שמשודרת בימי שני ושלישי בבוקר בערוץ 2 בניתי לפי הניסיון שלי בעבודה עם מגוון סוגי מתעמלים. בכל פרק בסדרה התמקדתי בפעילות מסויימת לדוגמא פרק של אימון פילאטיס, פרק לאימון זוגות, פרק המתמקד בעבודה לחיזוק הבטן והגב וכו'.. כ- 15 פרקים מגוונים המתאימים לכלל האוכלוסייה עם דגשים ומודיפיקציות. ניתן להקליט את הסדרה כולה ולבצע את האימונים בזמן החופשי.

צילום: ברק אונגר ורונן כרם

לא מוותרת על התחביבים הספורטיביים של שגרת האימונים שלה. צילום: ברק אונגר ורונן כרם

 

ספרי לנו על המועדונים שלך

"הסטודיו הגדול שהקמתי עבר לפני כשמונה שנים למרכז הספורט הגדול "לידר" (רחוב הגליל 33 גני תקווה) וכעת מונה כ-50 שיעורים מגוונים בשבוע ביניהם התעמלות במים, אירובי, זומבה, פילאטיס, יוגה פיטנס, אימונים לגיל השלישי, קיקבוקס וכו'. הסטודיו האחר, הוא סטודיו לפילאטיס מכשירים אשר נמצא גם הוא בגני תקוה ופועל כל בוקר וערב, והסטודיו השלישי ממוקם במרכז רום אם המושבות – רחוב יעל רום 8 פ"ת. בסטודיו ישנם שני מתחמים האחד לפילאטיס מכשירים והשני מתמקד באימונים פונקציונליים לקבוצות קטנות המשלב סייקלינג ואימוני רצועות. במהלך חודש מאי 2016 מיועד להיפתח סטודיו נוסף באותו קונספט בת"א." ברשת של ליאת מדריכים כיום כ-40 מדריכים לאימונים מגוונים ומקצועיים.

אביזר שהיית לוקחת לאי בודד

"אני באופן אישית משתמשת בהדרכה במגוון אביזרים ומוצאת שימוש יעיל בכולם. הרעיון מבחינתי הוא לדעת לחזק את הגוף ולהשתמש בו גם ללא אביזרים חיצוניים, ובכך אפשר להפיק עבודה יעילה, הנאה וסיפוק גם עם משקל הגוף בלבד".

מסר לאורח חיים אקטיבי

"כדי להתמיד ולסגל לעצמינו אורח חיים אקטיבי, אנו צריכים למצוא את המקום ואת הפעילות שטובים לנו ולהישאר בהם. נסו מגוון אימונים ובדקו את המקום בו אתם הכי נהנים – זכרו כי זה יהיה המקום שתוכלו להתמיד בו לאורך זמן. אורך חיים פעיל מתחיל בראש, אם נחשוב איך אפשר לבזבז אנרגיה במקום לחסוך נצליח לשלב את זה בכל פעילות יום יומית, לדוגמא: לעלות במדרגות, להחנות רחוק יותר, לקום כל שעה מהכיסא או לצאת לסיבוב סביב הבניין. כוונו את עצמכם לתנועה ותזוזה, גוף חזק מתפקד אחרת. שלבו תנועה, זה יעשה לכם טוב לגוף ולנשמה. בעתיד אני רואה את עצמי ממשיכה את הכיוון שהתחלתי- לעשות טוב לאנשים, לחטב לחזק ולשמח אותם, הבנתי כי כאשר טוב להם אז גם מאוד טוב לי ולהפך.