בגיל 35 אריקה גרינשפן, מאמנת כושר במקצועה בוגרת התואר בחינוך גופני, רוכבת סקייטבורד, ואמא במשרה מלאה (ל-3 בנות), החליטה להשתתף בתחרות מיס פיטנס מטעם האיגוד הבינלאומי (IFBB), ולא רק שהיא שמרה על תזונה קפדנית ומשטר של 6 אימונים בשבוע – היא גם זכתה במקום ה-1! ספורט בשבילה זה דרך חיים, היא מתאמנת, מאמנת, מפתחת שיטת האימון FST ומאמינה כי הכל נמצא אצלנו בראש (וגם אותו ניתן לשנות). אז איך בכלל משלבים את לו"ז האימונים הצפוף לצד הורות במשרה מלאה? איך התזונה שלה נראתה? ואיזה אביזר הייתה לוקחת לאי בודד? אריקה גרינשפן מספרת על הדרך והתהליך לזכייתה במיס פיטנס 2015.

 

אריקה גרינשפן: מיס פיטנס 2015. צילום: טל בלומברג

אריקה גרינשפן: מיס פיטנס 2015. צילום: טל בלומברג

מה זה בכלל 'מיס פיטנס'?

מיס פיטנס היא אחת מהתחרויות הפופולאריות בעולם פיתוח הגוף הנשי שמטרתה לתת השראה לכלל הנשים – שכל אחת יכולה. זהו אירוע ספורטיבי מלא באסתטיקה וכוח בו הנשים נדרשות להציג מסת שרירים מכובדת, אך קטנה יותר מאשר מתחרות פיתוח הגוף. לצד הצגת השרירים ע"י פוזות שונות שמודרכות ע"י השופטים נדרשת יכולת גופנית גבוהה ובכך להציג רוטינה אישית.

איך עלה הרעיון להשתתף בתחרות זו?

עברו 10 שנים מאז השתתפתי בתחרות בפעם האחרונה, והפעם רציתי לתקן, לעשות את זה טוב יותר. לסגור מעגל מתוך הדחף שנשאר לי מהפעם הקודמת.  ב-10 השנים האחרונות הספקתי להתחתן, ללדת תאומות בלידה קיסרית (היום הן בנות 5) וללדת את התינוקת שלי שהיא בת שנה וחמישה חודשים. עד לחודש השביעי של ההריון התאמנתי באופן סדיר בחדר כושר. הרמתי משקולות וביצעתי אימוני כוח לכל דבר.

צילום: טל בלומ

אריקה גרינשפן בתצוגה האישית במהלך התחרות. צילום: טל בלומברג

כמה זמן לקח לך להתכונן לתחרות?

אפשר לומר שמיד לאחר הלידה חזרתי לאימונים, אבל האימונים "היותר רציניים" התחילו בשנה האחרונה, כאשר הגברתי קצב ב- 4 החודשים לפני התחרות שלעתים גם ארכו שעתיים-שלוש שעות ביום.

ספרי קצת על האימונים: איך הם נראו?

זמן קצר לאחר הלידה כבר חזרתי להתאמן, אבל הפעם החלטתי לעשות זאת אחרת. האימונים שלי הלכו לכיוון האימון הפונקציונאלי בהם שילבתי את ה-TRX, שילבתי אימוני משקל גוף ואימונים על מכשיר הגרביטי, המשמש כחדר כושר לכל דבר עם שימוש רב בהתנגדות של משקל הגוף. שילבתי לצד כל אלה גם אימונים אירוביים של ריצה, אימוני מדרגות, אימוני פיטסקייט ותוך כדי ראיתי איך הגוף משתנה, אחוז השומן יורד ומסת השריר עולה. כאן למעשה החלטתי לנסות שוב את היכולת והמשמעת שלי ולפרוץ גבול לכיוון תחרות מיס פיטנס 2015.

19

אריקה במהלך ה"פוזינג" . צילום: טל בלומברג

כיצד נראתה התזונה שלך?

נתחיל מזה שבשנה האחרונה הפסקתי לאכול בשר ועוף מתוך אידיאולוגיה. בתקופת זמן זו, אחרי תקופת הנקה של שנה התחלתי לרדת במשקל. כמובן שהאימונים שעשיתי תרמו לכך אבל גם התזונה השתנתה. התזונה שלי הייתה מושתת בעיקר מירקות, דגים, מוצרי חלב רזים ומעט דגנים.

צילום: טל בלומברג

רגע לאחר הזכייה. צילום: טל בלומברג

מה השאיפות לעתיד בתחום?

בשנה האחרונה הצטרפתי לצוות האימון של סטודיו קונספט בנתניה, אני מעבירה שם מגוון אימונים (בעיקר אימונים מטבוליים ופונקציונאליים) ובמקביל פיתחתי שיטת כושר חדשה המשלבת אימון גופני באמצעות סקייטבורד. כן…סקייטבורד! שיטת FST  ובתרגום לעברית : Functional Skateboard Training  שזהו אימון גופני מלא המשלב מגוון תנועות פונקציונאליות לחיזוק כל שרירי הגוף. את האימון ניתן לבצע בקבוצות בתוך הסטודיו או מחוצה לו באמצעות סקייטבורד. מבחינתי גיליתי כי הסקייטבורד יכול לשמש בדרך כזו או אחרת חדר כושר על גלגלים. כיום אני מכשירה מדריכים בשיטת האימון אותה פיתחתי, והשיטה פועלת בעשרות מועדונים בישראל, כאשר המטרה היא להגיע לכל מועדון או סטודיו בישראל, באירופה ובארה"ב ולהביא לענף הכושר בשורה חדשה ומרעננת.

אביזר כושר לאי בודד

כרוכבת סקייטבורד – אני לא רואה את עצמי בלעדיו!

אריקה במהלך אימון פיטסקייט. צילום: שני פטאו

אריקה במהלך אימון פיטסקייט על הסקייטבורד. צילום: שני פטאו

כושר בשבילך…

דרך חיים והאוויר שלי לנפש.

 

אישיות ספורטיבית מעולם הכושר

נדיה קומנצ'י. כמתעמלת קרקע בעברי כאשר הייתי ילדה, תמיד הסתכלתי עליה בהערצה. אישה וספורטאית מלאת השראה.

הפגנת ביצועים גופניים במהלך התחרות. צילום: טל בלומברג

הפגנת ביצועים גופניים במהלך התחרות. צילום: טל בלומברג

תחביבים אישיים

יש הרבה, וכולם קשורים לספורט – אבל אחד הוא הפייבוריט שלי והוא סקייטבורד. אני רוכבת על קארבר, שזהו סקייטבורד מדהים המדמה גלישת גלים המאפשר לי ליהנות, לשפר את שיווי המשקל ולבצע מגוון תנועות המשפרות את היכולות הגופניות שלי במהלך היום יום.

מוטו לחיים

יש 2 משפטים שמלווים אותי מידי יום. הראשון: 'כשהנפש רוצה הגוף יכול'. אם באמת תרצו מעמקי נשמתכם – אין סיכוי שהגוף לא יוכל לבצע. והמשפט השני: 'אין דבר העומד בפני הרצון', כלומר: כשרוצים משהו, אבל באמת רוצים – שום דבר לא יוכל לעצור אתכם. תצטרכו רק שיהיה לכם "למה" חזק, ואז הכל נראה ונשמע אחרת. על פניו זה נשמע כמו אוסף קלישאות אבל אלו משפטים ופרשנויות אישיות שהדהדו לי כל הזמן בראש, ודחפו אותי קדימה להמשיך לעבר המטרה ולהשגת התוצאות.