מחפשים אימון ששורף הרבה, מעצב את הגוף ומסייע בהגברת קצב חילוף החומרים? אימון מאתגר ושונה ממה שהכרנו עד כה ושאפשר לבצע בכל מקום ובכל שעה? קבלו את ה-TRX! למי שפחות מכיר מדובר בשתי רצועות אימון שכבשו את העולם ושפותחו ע"י הצבא האמריקני. ליתר דיוק ע"י חייל מהקומנדו הימי האמריקני, שמצא דרך מקורית לשמור על הכושר בתנאים שפחות מאפשרים זאת. לימים הרעיון שלו הפך ללהיט וסחף אחריו המונים ברחבי הגלובוס…ועוד איזה להיט. מערך התרגילים שניתן לבצע עם הרצועות השחורות-צהובות, בין אם תרגילים לחיזוק שרירי הבטן, הירכיים והזרועות, הוא פשוט עצום ואפשר ליהנות מפעילות שעובדת על כלל שרירי הגוף ועל כלל מרכיבי הכושר הגופני. לא עבר זמן רב והרצועות הגיעו גם לישראל ומאז ועד היום מעוררים עניין רב בקרב מאמנים, ספורטאים ומתאמנים מן השורה…

אימון TRX

אימון TRX – אביזר הכושר שכבש את העולם

כיצד משתמשים ב TRX?

רצועות האימון (לא גומיות) תלויות מלמעלה בין אם על הדלת עם תופסן, על תקרה או קשורות לענף של עץ בפארק. התרגילים מתבצעים בעמידה כשכפות הידיים מחזיקות ברצועות או כפות הרגליים מוכנסות לתוך הרגליות או כפות הרגליים או העקבים מונחות בתוך הרצועות במצב של תרגילי קרקע. תלוי בקבוצת השרירים עליה אנו מעוניינים לעבוד ודרך הפעולה. שיטת אימון פופולארית זו מתבססת על הפעלת השרירים באמצעות משקל הגוף שמשמש כהתנגדות (אם תרצו משקולת אנושית). במהלך האימון ניתן לווסת את רמת הקושי לפי המרחק של הרגליים מהרצועות ובכך להגביר או להפחית את ההתנגדות המופעלת על השרירים.

אם כך האם ה TRX באמת מתאים לכולם? האם גם כאלה שלא ממש התאמנו במהלך חייהם יכולים ליהנות ממנו? וכמה כבר אפשר לגוון בתרגילים עם האביזר? כי הרי מדובר בסה"כ ב – 2 רצועות אימון. 

TRX - אימון שעובד על כל קבוצות השרירים בגוף.

TRX – אימון שעובד על כל קבוצות השרירים בגוף.

קבלו 4 סיבות מדוע להתחיל עם אימוני TRX כבר עכשיו

1. מתאים לכל סוגי המתאמנים
מתאמנים מן השורה, ספורטאים תחרותיים וכן מתאמני פילאטיס ויוגה בהחלט עשויים לחבב את ה TRX. רצים, רוכבים ואף מרימי משקולות יוכלו להשתמש ברצועות לצורך אימונים פונקציונאליים, שבהן מתבצעים תרגילים שמדמים את הפעילות הספציפית של כל ענף ספורט עם תנועות שלקוחות מאותו תחום.

2. גיוון, גיוון ועוד קצת גיוון
אמנם אלו הן 2 רצועות אימון בלבד, אך כמות התרגילים שניתן לעשות איתן לכל מטרה היא פשוט עצומה. מבחינתי בתור מאמן זו אומנות בפני עצמה. החל מתרגילים לחיזוק הפלג גוף התחתון (שרירי הירכיים והישבן), שרירי הבטן, הפלג גוף העליון (שרירי הזרועות, הכתפיים וכו') כשהחלק הכיפי והמעניין הוא שכל אימון יכול להיות שונה לגמרי מקודמו, הן מבחינת התרגילים והן מבחינת העצימות. זה אומר שהאימון תמיד נשאר מגוון וכמובן מאתגר.

3. מתאים גם למתחילים
כמאמן כושר שעובד המון עם ה TRX יוצא לי לפגוש אנשים שנוגעים לראשונה ברצועות, ביניהם מתאמנים בעלי כושר גופני נמוך יחסית. היתרון המובהק הוא שבכל התרגילים ניתן לווסת את רמת הקושי ולכן כולם יכולים להצליח. דוגמא לכך היא לקיחת הרגליים קדימה או אחורה בעמידה לחיזוק שרירי הפלג גוף העליון וכן השארות במצב סטטי בתרגיל הפלנק לחיזוק שרירי הבטן. כך גם המתאמנים שנמצאים ברמה הבסיסית ביותר יוכלו ליהנות מאימון חוויתי וירגישו שהאתגרים הם ברי ביצוע. כך ניתן לשמור על פעילות זורמת של כל הקבוצה גם כשישנם הבדלים ברמת הכושר.

שילוב מנצח בין פעילות אירובית לאנאירובית

מי שחושב שבאמצעות ה TRX ניתן לחזק את השרירים (בפעילות אנאירובית) בלבד יופתע בגדול. מלבד מרכיב הכוח ניתן להשפיע בצורה משמעותית גם על המרכיב האירובי. מאחר וכל תרגיל עובד על מספר קבוצות שרירים ולא רק על קבוצת שריר ספציפית, אינטנסיביות האימון עולה וכך גם ההשפעה על הדופק. מה גם שאם נבצע רצף של תרגילים ללא מנוחה, נשפיע אף יותר על האינטנסיביות. דבר זה גם משפיע כמובן על כמות שריפת הקלוריות שעולה.

TRX - מוציא מהמתאמנים את המיטב.

TRX – כדי להוציא מהמתאמנים את המיטב

כך למשל בתרגיל פשוט לכאורה כמו לחיצת חזה, ישנה גם פעילות של שרירי הבטן העמוקים, שתפקידם לייצב את מרכז הגוף ועובדים בסנכרון מלא עם שאר קבוצות השרירים בגוף. ניקח בחשבון את השרירים המייצבים האחרים שפועלים במפרקים השונים וקיבלנו תרגיל מעניין.

בשורה התחתונה

העובדה שהרצועות יכולות להתאים לכל סוגי המתאמנים הופכת את ה TRX לאביזר יעיל במיוחד.