כבר התחלתם להרים משקולות ? בדיוק כמו שמבצעים פעילות אירובית, גם לאימון הכוח יש משקל רב בתוצאות שלכם. 2-3 אימוני כוח שבועיים יכולים לעשות שינוי פנימי וחיצוני כאחד. אם עדיין לא השתכנעתם הנה 7 סיבות טובות למה כדאי לכם להתחיל ולהרים משקולות.

1.יעזור לכם לצמצם היקפים

רבים בטוחים כי אימון אירובי האו האימון להורדה במשקל ושריפת שומנים. זכרו: הרבה יותר טוב לצמצם בהיקפים במקביל עם בניית מסת השריר מאשר רק לרדת במשקל כתוצאה של תזונה בלבד. אימון משקולות של פעמיים עד שלוש פעמים בשבוע יסייע לכם להוריד כ-3% שומן מגופכם תוך 10 שבועות. הסיבה לכך היא שרקמות השריר דורשות יותר אנרגיה בכדי להתקיים מאשר כל רקמה אחרת לדוגמא רקמת השומן. מכך אנו למדים שרקמת השריר תשרוף עבורכם הרבה יותר ולכן יהיה שווה לכם לבנות ולתחזק אותה.

להרים משקולות: כדי שגופכם יהיה יעיל יותר

2.יחזק לכם את העצמות

אימון משקולות לא רק בונה שרירים אלא גם יחזק לכם את העצמות. מחקרים רבים הראו כי אימון משקולות למשך שישה חודשים העלתה את צפיפות המינרלים בעצמות ב-13%. הוסיפו אימון משקולות לארסנל כלי הנשק שלכם במלחמה באוטופורוזיס.

3.ישפר לכם את מצב הרוח

לא רק שאימון המשקולות יתן לכם ביטחון עצמי, זה גם יוריד מכם את הסיכוי לדיכאון ולמצב רוח ירוד. מחקר שנערך באוניברסיטת הרווארד מצא כי 10 שבועות של אימון משקולות הוריד בכמה רמות את הסימפטום הקליני לדיכאון. פשוט הוסיפו לשגרת האימונים!

4. שריפת קלוריות גדולה גם בזמן המנוחה

אחד היתרונות המהותיים כתוצאה מאימון המשקולות הוא שריפת הקלוריות המתרחשת גם בזמן המנוחה. בזמן התאוששות הגוף מהאימון האחרון, גופכם ימשיך לשרוף בממוצע כ-100 קלוריות נוספות במהלך ה-24 שעות לאחר מכן. תחשבו רגע: אימון משקולות 3 פעמים בשבוע ישרוף עבורכם בזמן המנוחה כ-300 קלוריות נוספות בשבוע ו-1200 קלוריות נוספות בחודש. במהלך שנה שלמה גופכם ישרוף יותר מ-14,000 קלוריות "אקסטרה" על מה שכבר עשיתם שזה שווה ערך ל-2 ק"ג שאתם עשויים לאבד. לא נראה שיש מישהו שיתנגד לזה.

5.נלחם בסכרת

בזמן שאחוז חולי הסכרת במדינה ממשיך לצמוח, אפשרות טובה להילחם בכך היא על ידי העלאת מסת השריר. מסת השריר לא רק שורפת יותר קלוריות לעומת כל רקמה אחרת אלא גם גורמת לסוכר בדם להתפוגג מהר יותר. בניית מסת השריר תתרום להגנה טובה יותר מפני סכרת מסוג 2.

6.יעשה אתכם חזקים יותר

אני יודע שזה כל כך ברור שאימון משקולות יעשה אותנו חזקים יותר, אבל נשיאת המשקל היומי עם כמה "אקסטרות" של חפצים יהיה קל יותר ממה שתוכלו לדמיין. ככל שתהיו חזקים יותר, אינטנסיביות האימון תוכל להיות גבוהה יותר, תהיו פחות חשופים לפציעות ואפקט ההתמדה יבוא לידי ביטוי (אתם חזקים, נראה לכם שתפסיקו להתאמן…)

משקולות: לגוף חטוב ומעוצב

יש כל כך הרבה נשים שמפחדות להרים משקלים כבדים מחשש "להתנפחות" או מקבלת המראה הגברי. המיתוס הזה ימשיך להלך בקרב חדרי הכושר, בתקווה שיום אחד כבר לא יוזכר. נשים רבות וגם גברים מסוימים מעדיפים לבצע אימון עם משקל קל ועם מאות של חזרות בכדי ליצור "מראה חטוב יותר" . האם 100 חזרות בכל סט עם משקל קל הוא זה שיעזור לכם לבנות שרירים ולעצב את הגוף? חד משמעית לא! הרמת משקל גבוה יותר עם מספר חזרות נמוך יותר (8-15) עם תחושה של קושי בחזרות האחרונות, הוא זה שיסייע לכם לעלות את מסת השריר, לשרוף יותר קלוריות ולעצב את הגוף בדרך אפקטיבית יותר. התחילו להרים משקל (ולבצע בצורה תקינה) והתחילו לראות תוצאות. הסתכלו על זה כעל החזר על ההשקעה שלכם.

מאת: שי אלנקרי