קבוצת ריצה בשיטת ג'ף גלוואי, חבר לשעבר בנבחרת האולימפית של ארה"ב, שצברה אוהדים ברחבי העולם, וכיום מתאמנים על פיה יותר מ-300,000 רצים והולכים, פותחת תוכנית חדשה בישראל בת 8 שבועות עבור קהל המתחילים, כאשר בסיומה המתאמנים ישתתפו במרוצים של 5 ו-10 ק"מ.

המפגשים יהיו בימי חמישי בערב בשעה 18.00 ברחבת מקס ברנר בנמל תל אביב.

 

במה שונה השיטה משיטות אחרות?

השיטה שונה משיטות אחרות בכך שקצב הריצות הארוכות איטי ומלווה בהפסקות הליכה קצרות ויזומות כבר מתחילת האימון. כך משמרים את האנרגיה עד סוף האימון או התחרות, נותנים לשרירים הפעילים בזמן הריצה לנוח, ולא מורידים קצב לקראת הסוף.

תכנית האימונים של גאלווי משלבת טכניקות שונות שעוזרות לאנשים ממוצעים מכל הגילאים ורמות הכושר, לרוץ בהנאה, יותר מהר, למזער נזקים לגוף, ולהשלים מרוצי 10 ק"מ, חצי מרתון או מרתון מלא, תוך שמירה על הבריאות והימנעות מפציעות. התכנית דורשת מינימום 2 אימונים בני 30 דקות במהלך השבוע ואימון קבוצתי ארוך בסוף השבוע.

ג'ף גלוואי שרץ בעצמו מעל 130 מרתונים, כתב את רב המכר "Galloway's Book on Running" וכותב טור חודשי במגזין הנודע "Runner's World". נכון לשנת 2012 ישנם מעל 80 מועדונים ברחבי ארה"ב, וכן בקנדה, יפן, גרמניה ואיטליה ועכשיו בישראל.

 

 

צילום: CC BY KATIE Swayze

צילום: CC BY KATIE Swayze

 

גילה אלטר מייסדת  גלוואי ישראל מספרת: " אחרי אכזבה פציעות ושיקום ארוך מארבעה מרתונים להם התאמנתי בשיטות מסורתיות, החלטתי  לנסות שיטת אימון שונה, השיטה של ג'ף גלוואי, אליה נחשפתי באקראי בעת שהותי בארה"ב. התחלתי  להתאמן לפי שיטת Galloway, ולפי הנחיותיו המדויקות של ג'ף- אבי השיטה. האימונים היו מאתגרים ומהנים, ללא כל התכווצויות וללא שום פציעות. את מרתון פירנצה ב-2009 החלטתי  לרוץ לפי שיטת גלוואי. את המרוץ סיימתי בקלות רבה, חיוך גדול על פני, ללא כל פציעה וללא שום התכווצות שרירים כבעבר. הבנתי  שהשיטה פשוט עובדת. החלטתי על ביצוע ביקורת לשיטה, נכנסתי לתקופת אימונים נוספת בשיטה המסורתית, כולל  ריצות טמפו ארוכות ומהירות, אינטרוואלים אינסופיים וריצות נפח בקצב בינוני. ושוב בשיטה המסורתית רצתי מרתון נוסף, מרתון ברלין 2010. הפעם ללא הפסקות ההליכה של שיטת גלוואי. את המרוץ סיימתי בדיוק באותה התוצאה של מרתון פירנצה, אך הפעם, כבעבר, עם התכווצויות שרירים ועייפות גדולה. הבנתי שמצאתי את שיטת האימון והפתרון המתאים לי ולרבים כמוני. פניתי לג'ף גלוואי בהצעה לאמץ את שיטתו כשיטת אימון בישראל. ג'ף שמח מאוד ולאחרונה פתחנו את הקבוצה לאימון לפי שיטתו בארץ."

 

החזון של גלוואי ישראל הוא לחשוף את השיטה להמוני הרצים בישראל, גם לכאלו אשר לא רצו מעולם, כל זאת על מנת שייהנו מהיתרונות הבריאותיים של השיטה ומתחושת הסיפוק האדירה בסיומו המוצלח של כל מרוץ. הדרגתיות השיטה והפסקות ההליכה הקצרות בריצות הארוכות, מביאות לאחוזי פציעה אפסיים, לעומת כ 65% פציעות בשיטות האימון הקונבנציונאליות. ישנן דרכים רבות ומגוונות להגיע ולסיים ריצת המרתון בהצלחה. שיטת גלוואי היא הבריאה ביותר.