היא נתפסת באופן נרחב כאחת הנשים היפות ביותר בעולם ואף ב-2007 נבחרה כאישה הסקסית בעולם. כוכבת "ארבעת המופלאים" כבר ילדה 2 בנות, כיכבה בשוברי קופות ונחשבת לאחת השחקניות המצליחות בהוליווד. אז עם כל הכבוד להצלחה שלה בהוליווד, אותנו מעניין נושא אחר בלבד: הכושר שלה! אז מה אנחנו יכולים ללמוד ממשטר האימונים של ג'סיקה אלבה? ואיך התזונה שלה נראית?

צילום: CC BY EyesOnFire89

צילום: CC BY EyesOnFire89

 

חזרה לגזרה לאחר הלידה

לפני קצת יותר משנה היא ילדה בפעם השנייה. ההמלצות אומרות כי יש לחזור לפעילות גופנית רק לאחר 6 שבועות (8 שבועות במקרה של ניתוח קיסרי), ולשחקנית, אין לא היה הרבה זמן לטענתה, היא כבר הייתה מתוכננת לשחק בסרט חדש, ולכן, על פי מאמנת הכושר של הכוכבת, ג'סיקה חזרה לאימוני כושר כבר אחרי שבועיים! העבודה הקשה השתלמה לדברי השחקנית והיא השילה ממשקלה 13 קילו שעלו בזמן ההריון, כבר אחרי שישה שבועות! איך זה קרה? היא ביצעה 6 אימונים בשבוע  בשבוע, וכל אימון נמשך לכל היותר 60 דקות.

איך הייתה התזונה שלה מיד לאחר ההריון? היא עשתה את דיאטת 1-2-3. דיאטה שהעיקרון שלה הוא לאכול 3 ארוחות ביום, 2 נשנושים וליטר 1 של מים. כ-1800 קלוריות מידי יום. 

 

CC BY blogpocket

60 דקות אימון לכל היותר! צילום: CC BY blogpocket

איך נראים אימוני הכושר של הכוכבת היום?

מאמנת הכושר של ג'סיקה אלבה, רמונה ברגנזה אומרת כי האימונים המועדפים עליה הם האימון המחזורי –  circuit training וה-HIIT. שני סוגי אימונים מאוד ממוקדים ואינטנסיביים המפעילים מספר מרכיבי כושר בו זמנית: סבולת לב ריאה, סיבולת שריר, כוח וקואורדינציה. האימון המחזורי (circuit training) הוא אימון בתחנות שבו מבצעים כ-8-10 תרגילי כוח וסבולת המשולבים יחד במהלך האימון. סט המורכב משילוב של שלושה תרגילים. בסט כזה יש להתכונן לשלושת התרגילים ולבצע בכל תחנה מספר חזרות שנע בין 10-15 , כאשר עוברים מתרגיל לתרגיל וללא מנוחה. לדוגמא: מתחילים ב-15 שכיבות סמיכה (שרירי החזה), עוברים לתרגיל הסקוואט ובמצעים כ-12 חזרות עם משקל בינוני+ (עבודת פלג גוף תחתון), עוברים להרחקת כתפיים כנגד משקולות יד (כתפיים) ואם חשבתם שסיימתם את הסט, טעות בידכם, זה הרגע שאתם מבצעים תרגיל אירובי קצר, למשל 60 שניות של החלפת רגליים על מדרגה או ריצה על מסלול (200 מטרים או 60 שניות), קפיצה על דלגית למשך 60 שניות וכך הלאה.  סיימתם סבב כזה 3 פעמים? עכשיו תכינו את הסבב הבא. היתרון באימון כזה הוא ההוצאה האנרגטית הגדולה (שריפת קלוריות מוגברת) והעבודה הממוקדת על כל השרירים שיכולה להסתכם בפחות מ-60 דקות של פעילות. 

 

מהיר וקצר- אימון HIIT. האהוב עליה. צילום: CC BY dinhloicali

מהיר וקצר- אימון HIIT. האהוב עליה. צילום: CC BY dinhloicali

 

איך התזונה שלה היום?

על פי הכוכבת בימים אלה היא מקפידה על תזונה על פי עקרונות דיאטת "סאות' ביץ' הדוגלת בצריכה מזערית של פחמימות – ועל כן מפחיתה פחמימות, לחמים ומתוקים, אבל בהחלט מרשה לעצמה מפעם לפעם פרוסת עוגה. מבחינה גנטית היא בנויה עם מבנה גוף רזה, אבל בלי קשר לכך היא עדיין ממשיכה לשמור על שגרת אימונים ותזונה על מנת לשמר את האטרקטיביות הפיזית שלה. בשנת 2001 היא ניהלה קרב קצר עם אנורקסיה, אבל מאז היא התגברה והמשיכה הלאה.

 

הכל כדי לשמור על אטרקטיביות הגוף על השטיח האדום. צילום: CC BY CC BY Modasplendida

הכל כדי לשמור על אטרקטיביות הגוף על השטיח האדום. צילום: CC BY CC BY Modasplendida