כל כך הרבה שרירים בגופנו וכל כך הרבה שאינם נראים לעין. זוקפי הגב, ירך אחורית, כתף אחורית ושרירי השוק. אלו הם רק חלק מהשרירים עליהם רבים מעדיפים לפסוח מכיוון שאינם נמצאים בטווח העין כשעומדים מול הראי. אז מה לא בסדר בזה? ומה יכול להיגרם כתוצאה מעבודה לא מאוזנת?

כשאתם עומדים מול הראי אתם רואים בעיקר את חלקו הקדמי של הגוף ואת השרירים הקשורים לאזורים אלו. החלק האחורי אינו נראה לעין ולכן נשאר מוזנח אצל יותר ויותר מתאמנים.

שרירי הגב: נראים טוב מאחור

הזנחה של אחד או יותר מהשרירים לא רק תגרום להשלכות ויזואליות אלה גם תפר את האיזון והגוף יהיה חשוף יותר לפציעות. ההשלכות הויזואליות באות לידי ביטוי כאשר שרירי הבטן והחזה מתוחזקים בהתאם ולעומתם שרירי הגב והזוקפים נשארים מוזנחים, דבר הגורם לליקוי יציבה המתבטא בעקמומיות בגב. חוסר האיזון שנוצר מתרחש בגלל ההשקעה המרובה של חלק אחד בגוף ומנגד נכרת ההזנחה של החלק האחר. החלק המוזנח עשוי להיות קצר יותר לעומת השריר המטופח ולכן גם טווח התנועה יהיה קטן יותר, דבר המשפיע על המראה הויזואלי של הגוף. כך גם יהיה עם שרירי הרגליים או כל אזור אחר שאינו מאומן בצורה סימטרית.

לסיכומו של חלק אחורי

קיבלתם תרגיל ממדריך הכושר שעובד על חלק בלתי נראה של השריר? אל תזניחו אותו, חשבו שוב לפני שאתם מוותרים. אל תזניחו את שרירי הירך האחורית, הכתף האחורית, שרירי השוק וכמובן את זוקפי הגב.

מערכת כושר ישראל