ישנם אנשים שגבולות אין להם כל כך, כלומר, כל הגבולות שלהם כאילו לא היו. אחד מהם הוא הרץ אולטרה האמריקני, דין קרנזס, שהפך לאגדה רצה ברחבי העולם. אז עם 50 מרתונים ב 50 מדינות ברחבי ארה"ב וב – 50 ימים ברציפות זה לא מספיק, אז לרוץ 262 מיילים (421 ק"מ) ברציפות ו – 350 מיילים ב – 82 שעות (563 ק"מ) בהחלט משלים את התמונה. הישגים חסרי תקדים שכאלו דרגו אותו בין 100 האנשים המשפיעים ביותר בתבל.

 

צילום: צילום: cc by hawkeye Sports & Entertainment

עצם העובדה שהוא בן 49 אינה מונעת מקרנזס לרוץ גם בתנאי השטח והאקלים הקשים ביותר שקיימים ולהחשיב את ריצת המרתון המאתגרת בתור ריצת אימון קלילה.
כשנשאל מה גורם לו לרוץ מרחקים עצומים שכאלו, ענה בפשטות שבתור ספורטאי אתגרי, מתיחת קצה גבול היכולת והסבולת האנושית או במילים אחרות ההתמודדות מול האתגרים הפיזיים הקשים ביותר, הם חלק מהעניין.

מרתון קטן עליו?

לדבריו הוא רץ מרתונים…והרבה. לדבריו, הוא מנצל כל הזדמנות שיכול כדי לרוץ 42.2 ק"מ והכל למטרת אימונים ולא תחרות!

איך התזונה שלו?

עבורו מזון מעובד אינו נכלל בתפריט. דגים, אגוזים ושמן זית לסוגיו רצויים בהחלט יחד עם ירקות טריים ופירות אורגניים.

ריצה ופיצה: הולך יחד?

קרנזס מספר על מקרה שבו רץ באמצע שום מקום כשעליו טלפון נייד וכרטיס אשראי בלבד. במהלך הריצה הרגיש שהרעב גובר עליו ולכן החליט להזמין פיצה. האוכל הטעים הגיע בזמן הפעילות. לאחר שסיים את הארוחה הלא בריאה במיוחד התחיל להרגיש בהתאם (רע מאוד).

טיפ חשוב לכל רץ

הטיפ החשוב ביותר שהרץ האמריקני יכול להעניק הוא להתחיל צעד אחר צעד, גם כשמדובר בריצות למרחקים קצרים או ארוכים כאחד. כמו כל אדם, גם האולטרה מרתוניסט המדהים חווה מקרים שבהם הוא פשוט רצה לעצור. מנסיון הדרך שלו למנוע זאת היא לא לחשוב על כמה נשאר לו עד לקו הסיום ולהתחיל לספור את המרחק, אלא לחשוב על הרגע ופשוט ליהנות ממנו.