האם פעילות גופנית עלולה לגרום לפציעות? בטח יצא לכם לשמוע טענה שכזאת בעבר.. אך האם יש משהו מאחורי הטענה? תחילה נעשה סדר בדברים: פעילות ספורטיבית אינה הגורם מספר אחת לפציעות כפי שנהוג להניח, אך יש סיכוי שיקרה נזק לגוף כתוצאה ממנה. אז איך זה קורה אם אתם שואלים את עצמכם? פשוט: מתאמנים בצורה לא מבוקרת ולקויה, ואימון שלא מתבצע כראוי עלול לגרום לפציעה, או לפחות להוות פוטנציאל לכך. אינטנסיביות יתר באימון ומנוחה שאינה מספקת הן סיבות קלאסיות לפציעה, שעלולה לבוא לידי ביטוי במגוון דרכים: החל מכאבי גב, ברכיים, שורש כף יד ועד לשינויים ביציבה.

ונעבור לצד החיובי של העניין

מספר היתרונות של הפעילות הגופנית גדול מידי כדי שלא נבצע אותה באופן קבוע, וכמו שאומרים: אם לא נמצא זמן לפעילות גופנית (וזמן זו כמובן פונקציה של סדר עדיפויות), ייתכן ונהיה חייבים למצוא זמן לטפל (בלית ברירה) בבעיות שיוצרו בעקבות החוסר בפעילות.

אז אם אתם עדיין מנסים לחפש סיבות למה לא להתחיל באימון גופני, קבלו 7 יתרונות שיסבירו לכם למה כן כדאי ואפילו כמה שיותר מהר.

1. מצליחים לרדת במשקל

ידוע שפעילות גופנית עוזרת להפחתה במשקל, אך מוטב לתת תזכורת קבועה ולשנן עובדה זו. פעילות גופנית מעודדת הוצאה אנרגטית, מגבירה את קצב חילוף החומרים בגוף ותומכת בתהליך ההרזיה…

פעילות גופנית קבועה תשמור על מאזן קלורי מאוזן | צילום: MAX DIGITAL

2. שומרים על המשקל

אם כבר מצליחים לרדת, מוטב לשמור על המצב הקיים, לא חבל? פעילות גופנית קבועה תשמור על מאזן קלורי מאוזן ותאפשר לשמור על המשקל הנוכחי לאורך זמן.

3. הלחץ הנפשי פוחת

לחץ נפשי וסטרס ביומיום, בעבודה או עם המשפחה, הוא דבר שרבים מאיתנו חווים. יש אנשים שעוברם ריצה על חוף הים הוא הפיתרון המרגיע האידיאלי ויש כאלה שמוצאים שלווה באימון יוגה או בשיעור ספינינג. בכל אופן, פעילות ספורטיבית מסייעת בהורדת לחצים וחרדות וכתוצאה מכך מפחיתה את הצורך בתרופות נגד דיכאון או הרגעה (למי שצריך כמובן). פעילות גופנית מעודדת פעילות הורמונלית המעכבת יצירה של הורמונים שלילים הגורמים לדיכאון ובמקביל גם משחררת לגוף אנדורפינים האחראים על תחושות העונג הטבעית של הגוף, אותה תחושה המקלה על הלחץ הנפשי.

4. מעלים את איכות החיים

מתאמנים ומשפרים את איכות החיים. שיפור באיכות החיים הוא היכולת להמשיך ולהמשיך עם בטרייה תקינה גם אחרי שכולם התעייפו. כמו כן, היכולת להמשיך ולתפקד בגיל המבוגר באין מפריע, ללא מחלות, ללא כאב וללא סבל.

פעילות גופנית עוזרת להפחתה במשקל | צילום: MAX DIGITAL

5. ישנים טוב יותר

פעילות גופנית יכולה לשפר את איכות השינה. אם נדייק, היא יכולה להפוך את השינה שלכם לעמוקה יותר – כך שהשינה תהיה מרעננת יותר עם פחות התעוררויות במשך הלילה… ומי לא רוצה להמשיך לישון כמו תינוק.

6. מפחיתים את לחץ הדם

לאימון גופני יתרונות בריאותיים רבים שעשויים להיות תחליף מוצלח לתרופה כזו או אחרת. פעילות גופנית אירובית למשל יכולה לסייע בהורדת לחץ הדם. הליכה מהירה 3-5 פעמים בשבוע למשך כ-40 דקות יכולה לתרום רבות.

7. נלחמים בסוכר

מלבד ההרגשה הנפשית והגופנית הטובה יותר בהרבה, הפעילות הגופנית תשפר גם את מצב בריאותכם ותמלא תפקיד חשוב בבקרה על איזון רמות הסוכר בדם. פעילות גופנית היא כלי מרכזי באיזון הסוכרת. מרבית הסוכרתיים העוסקים בפעילות גופנית צורכים פחות תרופות, וזאת מאחר והפעילות הגופנית מסייעת בהורדה של רמות הסוכר בדם. תרופה טבעית: כבר אמרנו?