ריצה בגשם, כשיודעים איך לעשות את זה, יכולה אפילו להיות כיף אדיר. הגשם לא צריך בהכרח להבריח אתכם פנימה ואפשר בהחלט ליהנות ממזג האוויר גם כשמטפטף שם בחוץ. הטיפות הקטנות שמצננות את הגוף, האוויר הנקי, השקט וריח האדמה הטהור שנותן תחושה של חיבור עם הטבע הן סיבות מספיק טובות לצאת מהבית ולרוץ מתחת לענני הגשם. ריצה באוויר הפתוח עדיפה לטעמי על פני ריצה על מסילה בחדר הכושר, שם הסיכויים שלכם להידבק במחלת חורף גבוהה יותר אבל לעומת זאת, ריצה בגשם יכולה גם להיות חוויה לא נעימה אם לא נערכים לכך נכון. אז איך אחרי הכל עוברים את הריצה הרטובה ונשארים בחיים?

 

עוברים את הריצה הרטובה ונשארים בחיים. CC BY Rodrigo Cerqueira

קבלו 10 טיפים חשובים לרצים בגשם

 

1.הבגדים חייבים לנשום

ייתכן שתצאו לריצה ומזג האוויר לא רק יהיה גשום אלא גם קריר, במקרה זה תצטרכו להקפיד על לבוש שכבות. מה הכוונה? לבשו חולצה מנדפת זיעה שלא תספוג רטיבות והקפידו ללבוש מעליה מעיל רוח או גשם קל שיספק עבורכם בין השאר את ההגנה מפני הרוח. ניתן למצוא כמעט אצל כל חברה לבגדי ריצה גם מעילי רוח ייעודיים שמצד אחד לא יכבידו או יחנקו אתכם אבל מהצד השני יספקו הגנה.

2. יותר מידי זה הרבה פחות (טוב)

אנחנו עדיין בענייני הלבוש: בשום פנים ואופן אל תעשו את הטעות הנפוצה ביותר ותתלבשו "יותר מידי" טוב. מה הכוונה? מרבית הרצים חוששים שמא יקפאו מקור או יירטבו יתר על המידה, ובדיוק מסיבה זו מתלבשים כאילו היו בדרכם לסקי בחרמון. חשוב לזכור: יותר מידי שכבות לא בהכרח ישאירו אתכם יבשים, להיפך, הבגדים יספגו את הגשם ויכבידו עליכם במהלך הריצה. התלבשו קליל ככל שהקור מאפשר: חולצה קלילה ומעיל רוח דק יעשו את העבודה.

 

3. הקפידו להיות בולטים וזוהרים

כשנפתחות ארובות השמיים בזמן של גשם זלעפות (ולא רק), השמיים נעשים אפורים יותר והראות נמוכה בהרבה. לעתים עלינו לחצות כביש או סתם לפגוש ברצים נוספים בפארק מולנו, ומסיבה זו עלינו להיות בולטים בשטח. הקפידו שמעיל הרוח או החולצה אותה אתם לובשים יהיו בצבע זוהר או לפחות יהיו עם מחזירי אור. חשוב לזכור: אנחנו לא רק מגנים על עצמנו מהגשם או מהרוח – אנחנו מגנים על עצמנו מכל מפגע אפשרי כאשר הראות ליקויה.

 

4. לבשו כובע

לא צריך רק את השמש בשביל ללבוש כובע מצחייה. בימים גשומים, כובע המצחייה יהיה זה שירחיק את המים מהפנים שלכם לאורך כל הריצה וימנע את הצריבה בעיניים. לשם כך תצטרכו למצוא גם כן כובע מנדף זיעה, כזה שלא יספוג בתוכו את כל המים ויהפוך במהרה למשקולת שטפטף לכם אל העיניים.

 

5. מוותרים על משקפי השמש הזוהרות

להבדיל מכובע המצחייה אותו תצטרכו לא רק בתנאי השמש, על משקפי השמש תוכלו לוותר כשיורד גשם. ה"שיק" הספורטיבי יצטרך לחכות ליום שמשי יותר. משקפי השמש יירטבו בזמן הריצה ורק יפריעו לראות שלכם. העדיפו לרוץ בלעדיהם, תוכלו לראות בצורה ברורה יותר את המסלול.

 

6. מגנים על המכשירים האלקטרוניים

מוזיקה היא ללא ספק גורם המוטיבציה והמעורר האנרגטי מספר אחד אצל מרבית הרצים. אין כמו לרוץ ביום גשום עם מוזיקה קצבית לאוזנינו וטיפות הגשם על ראשינו. נסו להגן על הטלפון הנייד או נגן המוזיקה על ידי כך שתעטפו אותם בניילון לפני תחילת הפעילות. יחד עם זאת דאגו להכניס את המכשיר בתוך כיסוי נוסף המיועד לכך או לכיס המעיל או טייץ הריצה. על כל מקרה, לעולם לא תדעו עד כמה חסין מים הוא מכשירכם, אלא אם כן אתם מעוניינים לבדוק את חסינותו בזמן אמת.

התלבשו קליל ככל שהקור מאפשר. CC BY NANAKI

7. שרוולי ריצה לפלג הגוף העליון

פתרון נהדר לכל מי שרוצה להמשיך ולהשתמש בחולצות הריצה הקצרות. השרוולונים לידיים ייתנו לכם את ההשלמה מהחולצה הקצרה לארוכה בקלות, אינם מכבידים, לא סופגים נוזלים וניתנים להסרה ללא כל מאמץ.

 

8. נמנעים משפשפות

בזמן הריצה בגשם, אנו נרטבים והסיכוי לשפשפות רק עולה. רבים מהרצים משתמשים ב "וזלין" או בחומר מריחה אחר למניעת שפשפות. הקפידו למרוח אותו באזורים בהם אתם נוטים לקבל שפשפות לפני היציאה לדרך. אחרי הכל, שפשפת לאחר ריצה היא לא הדבר הנעים ביותר איתו תרצו להתמודד.

 

9. מכנסי ריצה

אפשר לרוץ במכנסיים קצרים או אפילו בטייץ קצר אבל "ההתנעה הראשונית" שלכם תהיה מעט יותר ארוכה. מה עוד שטייץ או מכנס ארוך (אפשר גם 3/4) יסייע בשמירת חום השרירים בפלג הגוף התחתון במידה האפשרית. חשוב להקפיד על מכנסיים ארוכים או טייץ מבד מנדף זיעה, בכדי שלא יספוג את המים, יכביד או יקרר לכם את הגוף.

 

10. בגדים חמים לסיום הריצה

במידה ויצאתם ברכבכם אל עבר הפארק השכונתי, הקפידו לשריין ברכב בגדים חמים ואפילו נעליים יבשות לרגע שתחזרו. באותה המידה עשו כן כשאתם חוזרים הביתה. 5 דקות מסיום הפעילות אתם כבר עלולים לקפוא מקור ולשכוח שלפני רגע עוד היה לכם חם.