עם בואו של החורף רבים מאיתנו נוטים להיכנס ל'שנת חורף מאימונים', כלומר: התכרבלות תחת שמיכת הפוך ונטישת הפעילות הגופנית. רגע לפני שאתם מרימים ידיים ומחכים רק לבוא השמש והתחממות מזג האוויר, קבלו 5 טיפים חשובים שיעזרו לכם להיכנס לכושר או לפחות לשמור עליו דווקא בתקופת החורף.

 

 שי אלנקרי

שומרים על כושר דווקא בחורף. צילום: MAX DIGITAL

 

1. צריכים להתאמן או שאתם באמת רוצים?

זה אחד הטיפים החשובים ביותר לדעתי. קיבלתם החלטה שעכשיו זה הזמן להיכנס לכושר או להקפיד יותר על משמעת תזונתית? מצוין- התחילו בזה עכשיו! הוסיפו לתפריט שלכם את עקרון "עשו זאת עכשיו" בכל דבר בחיים ומצבכם ישתפר פלאים. חלק מההתבוננות הפנימית על מה באמת האדם רוצה, נעשית על ידי השאלה: "צריך או רוצה? " השתמשו ב: "רוצה" במקום "צריך" שנו ל: "אני רוצה לעשות ספורט" במקום: "אני צריכה לעשות ספורט". השימוש במילה "רוצה" במקום "צריך" יקבל משמעות אחרת וייתן תוקף להחלטה שלכם במיידית. הרבה פעמים בשיחות עם מתאמנים אני שומע את המילה 'צריך' / 'צריכה' בתוך כל משפט, אני צריכה להתמיד יותר / אני צריכה להתחיל לעשות את אימון X או אימון Y…מכירים את זה? זה כבר ממש נהיה חלק מהשפה שלנו. אני רוצה להסביר לכם משהו על כוחן של מילים. אנחנו מרגישים את מה שאנחנו מדברים. הגוף מתרגם את המילים לתחושות וזה הופך את הכל למציאות. להגיד 'אני צריך' או 'אני צריכה' לעתים תכופות נותן תחושה שיש לנו עול כבד על הכתפיים, ורק מהאמירה הזאת נוצר לנו כאב ראש. לעומת זאת, להגיד אני רוצה, שם אותנו במקום אחר, מקום של בחירה. אז במה אתם בוחרים?

 

2. הכניסו עניין וגיוון

בדיוק בימים אלה מזג האוויר נעשה קר, מתחיל להיות סוער וגשום, ויחד עם זאת הרצון להישאר תחת שמיכת הפוך רק גדל. בלי ששמנו לב הפעילות הגופנית נדחקה הצידה וחלקנו אף יצאו ממסלול האימונים. לא נורא, אף פעם לא מאוחר לחזור לפעילות. עכשיו זה בדיוק הזמן. כן…כן…דווקא בחורף! אל תחכו שהקיץ יגיע בכדי שתוכלו לבצע נחיתה רכה וליהנות שוב מהפעילות ממנה יצאתם, כדאי לנסות ולגוון בתכנית האימונים, לשנות מסלולי ריצה, מיקום האימונים (חדר כושר, סטודיו, פארק או חוף הים), סדר התרגילים או אפילו שווה לכם לנסות סוגי אימונים חדשים. התנסות בסוגי אימונים שונים היא המפתח למציאת הגיוון, ההנאה ובכך גם להתמדה. חשוב לזכור: הגיוון רק יוסיף עניין ואתגר חדש עם הרבה יותר מוטיבציה לעומת זו שכבר אבדה.

 

3. הצטרפו למסגרת תומכת

מתלבטים אם להירשם לכל מסגרת ספורטיבית דווקא בימים הקרים? עדיין חסרה לכם המוטיבציה לעשות את הצעד הראשון? אז זה השלב שבו אני קורא בקול: תכניסו עצמכם למסגרת! הירשמו לחדר כושר / סטודיו / קבוצת ריצה / מאמן אישי בהקדם האפשרי. השתייכות למסגרת תומכת עם אנשים חיוביים כבר תעשה עבורכם את הצעד הראשון….חשוב כמובן שתצטרפו למסגרת שגורמת לכם להרגיש טוב ולא רק כי "אמרו לכם" או דחפו אתכם אליה. חשוב שתיהנו מסוג הפעילות אליה הצטרפתם ומהאנשים איתם התחברתם. החיבור עם אנשי המקצוע המקיפים אתכם הוא פרט חשוב ביותר בכדי שתוכלו להתמיד וליהנות מהפעילות לאורך זמן. חשוב לזכור שההיבט החברתי של מסגרת ספורטיבית הוא הגורם המרכזי ביצירת האנרגיות של המועדון כולו. חדר הכושר / סטודיו זהו מקום נפלא לפעילות בזמן הפנאי, וזהו מקום חברתי. לכו, תתאמנו, תיהנו, תשיגו תוצאות וצרו חברויות חדשות.

 

צילום: MAX DIGITAL

השתייכו למסגרת תומכת. צילום: MAX DIGITAL

4. שנו את הגישה – חשבו תמיד "איך כן"

חשוב לזכור כי מצב הרוח שלנו מושפע מההחלטות אותם אנחנו מקבלים, לפיכך חשוב להחליט כי מצב הרוח שלנו יהיה חיובי ולא להיתקע במחשבות מעיקות בנוגע למשקל או הסיבה בגללה אתם לא עוסקים כלל בספורט בתקופה זו של החורף (זמן / ילדים / עבודה /קר מידי וכדומה). מאוד קל ונוח להתכרבל מתחת לשמיכת הפוך ימים שלמים מול הטלוויזיה, לאכול יותר, לעלות או לא לעלות במשקל, ולהיכנס למצב רוח ירוד באופן כללי.  הכל בידיים שלכם, ולמוח שלכם יש חלק חשוב בכל זה. קבלו החלטה לחשוב חיובי החל מרגע זה בנוגע לכל סיטואציה בחייכם. חשבו חיובי, וחשבו תמיד "איך כן". "איך כן אפשר למצוא זמן לספורט", "איך כן למצוא את המקום בו אפשר גם ליהנות מספורט", "איך כן למצוא בייביסיטר / סידור לילדים" – "איך כן למצוא מקום חמים ונעים לאימונים" וכך הלאה…מה שהיה היה, פשוט חשבו "איך כן"!

 

5. ניהול יומן תזונה ואימונים שבועי

המשקל בתקופה זו של החורף לא מוצא חן בעיניכם? המוטיבציה לאימונים מעט ירדה? בעיה מוכרת שניתן לפתור באמצעות 'טריקים קטנים' שתמיד עובדים. נהלו יומן אכילה + יומן אימונים. כן, יומן אכילה יכניס אתכם למשמעת ולמודעות עצמית גדולה יותר בכל הנוגע למה שנכנס לפה. לא ממש צריך לנהל כל 'ביס וביס' אבל בהחלט את הדברים המרכזיים שאתן אוכלים במהלך היום. ניהול יומן אימונים ישמור עליכם במסגרת האימונים ויאפשר לכם לראות בכל שבוע ובכל חודש מה וכמה אימונים ביצעתם החודש. מספיק לרשום ביומן של הטלפון האישי את האימונים (אפילו שבוע קדימה), כך תרוויחו פעמיים: פעם ראשונה תרוויחו כי "קבעתם לעצמכם פגישה עם עצמכם" וסביר להניח שלא תרצו לוותר על האימון ברגע שזה כבר נרשם ביומן. פעם שנייה זה למעקב האישי שלכם, בכדי שתוכלו לראות את כמות האימונים השבועית / חודשית, סוגי האימונים אותם ביצעתם (קיקבוקס, TRX, ריצה, פילאטיס, בוטקאמפ, FITSKATE, יוגה וכו') השילוב בין תזונה נכונה לפעילות גופנית הוא הרבה יותר מהכרחי, ולכן בעניין התזונתי ברגע שתרשמו אפילו את המעידות הקטנות שלכם, יהיה קל יותר להבחין ולשלוט בתזונה ולהפוך אותה לנכונה יותר בהתאם לאימונים הגופניים. אם התזונה שלכם במהלך היום תהיה טובה ומאוזנת, גם האנרגיות שלכם לאימון יהיו גבוהות יותר. שווה תמיד להתייעץ עם דיאטן או דיאטנית קלינית רגע לפני שמשלבים את נושא התזונה עם האימונים. אפשר לצורך העניין למצוא אינספור אפליקציות נהדרות שיעזרו לכם בנושא כמו זו למשל "דל קלוריות" שמאפשרת להוסיף את סוגי הפעילויות השבועיות וכמובן לתעד את האוכל הנצרך במהלך היום מתוך מאגר ענק של מזונות והערכים התזונתיים שלהם.

חורף חם, נעים ומלא באימונים – בהצלחה!