ארוחות החג עשויות להכיל כמויות אדירות קלוריות. כמויות כאלה שיגרמו לכולנו לקום מהשולחן עם בטן מלאה עד אפס מקום, וזה יעלה לנו גם ביוקר. ללא ספק, ריבוי הארוחות, ריבוי המנות והחודש הצפוף של החגים מביא איתו אלפי קלוריות מיותרות שבסופו של דבר מתבטאים בקילוגרמים מיותרים. קבלו 7 טיפים שיסייעו לכם לעבור את החג בשלום.

לעבור את החג ללא קלוריות מיותרות. צילום: טל בלומברג

עוברים את החג בשלום. צילום: טל בלומברג

 

1. חושבים חכם בערב החג

אל תתרצו לעצמכם. זה לא רק ערב אחד וזהו. זה מתחיל בערב החג ומלווה בארוחות רבות נוספות לאורך כל החודש הקרוב. אין כמו ארוחת חג, ואם אתם גם מתארחים זה אפילו כיף גדול יותר- פשוט להגיע לארוחה שלא התאמצתם בכלל בשבילה. אבל אל תתעצלו, בררו מראש מה הולכים להגיש בארוחה, ואם אין בתפריט ירקות או סלטים, הציעו אתם להביא אתכם את הסלט או אפילו ירקות בתנור. התחילו את הארוחה באכילת ירקות שימלאו אתכם ורק אז עברו לאכילת המנות האחרות שמוגשות. כך תאכלו יותר ירקות ופחות מנות עשירות בקלוריות (לעתים גם קלוריות ריקות).

2. אל תצומו לפני ארוחת החג

הנטייה להימנע מאכילה לאורך כל היום או "לצום" רגע לפני ארוחת החג תגרום לכם לאכול הרבה יותר קלוריות בארוחת החג עצמה. אל תגיעו רעבים לארוחת החג, אכלו ארוחות קטנות לאורך כל היום ואלו ישמרו אתכם מאוזנים יותר לקראת הארוחה הגדולה.

3. שמרו על תנועה גם במהלך החג

המשיכו לעסוק בפעילות גופנית גם במהלך תקופת החגים. גם אם אין זמן ללכת לחדר הכושר ואתם עדיין מעוניינים להישאר עם המשפחה תוכלו לנסות לעשות ביחד. תוכלו להסתפק בצעידה  / ריצה יומית שתסייע בהוצאה אנרגטית נוספת לזכר אותם קלוריות מארוחת החג. תוכלו ליהנות משפע של פעילויות שתוכלו להכניס לביתכם כמו אביזר ה-TRX, סקייטבורד, גומיות, משקולות או אפילו טיול עם הכלב בסיום הארוחה. יש מגוון רחב של דברים אותם תוכלו לעשות, אל תתעצלו – בחרו פעילות ופשוט עשו!
המשיכו בפעילות גופנית גם במהלך החג

המשיכו בפעילות גופנית גם במהלך החג

4. שיטת הצלחת "האחת"

לא להתבלבל מכל הטוב שעל השולחן, לזכור שלא חייבים לטעום מהכל. השתמשו בשיטת "צלחת אחת" כלומר, קחו צלחת אחת ושימו מעט מכל מאכל שאתם אוהבים ואז שבו לאכול, כך לא תרגישו שפספסתם כלום. הימנעו מתוספות מיותרות כשאתם כבר שבעים בסיום המנה.

5. העדיפו פירות לקינוח

אם כבר הגענו לקינוח והנשמה בכל זאת רוצה משהו מתוק אז העדיפו פירות וירקות במקום עוגיות, מתוקים או פיצוחים בסיום הארוחה. דרך מצוינת לחזוך מעצמנו מאות של קלוריות מיותרות. הסתפקו בכוס סלט פירות בסיום הארוחה יחד עם 3-4 שקדים או בוטנים, אינכם צריכים יותר מזה.

6. אכלו ירקות למנה ראשונה

לעולם יש שפע של מאכלים להציע, אבל כמנה ראשונה בארוחת החג (ובכלל) אמליץ תמיד להתחיל עם ירקות. אפשר לאכול ירקות בכל צורה ובאופן חופשי: מרק ירקות, אנטיפסטי, ירקות מאודים או מבושלים, סלטי ירקות שונים ומגוונים וכתוספות למנה העיקרית ועוד. בירקות יש יחסית מעט קלוריות וסיבים תזונתיים המסייעים בתחושת שובע לזמן רב יותר.
לא חייבים לאכול מהכל. צילום: CC BY epSos.de

מכל השפע שיש לעולם להציע: אל תשכחו את הירקות! צילום: CC BY epSos.de

7. אכלו לאט יותר ותיהנו מהארוחה

הידעתם כי עוברים 20 דקות מרגע הביס הראשון עד לשדר ממרכז השובע שבמוח המודיע כי אנו שבעים? כן, מוחנו יודע לזהות תחושת שובע רק לאחר כ-20 דקות בממוצע ולכן מומלץ לאכול לאט יותר, להניח את המזלג בין ביס לביס, לקחת לגימת מים וכמובן ליהנות מכל רגע. אכילה איטית יותר תגרום לכם לאכול הרבה פחות קלוריות ובכך גם פחות להוסיף לאפשרות של הקילוגרמים המיותרים.
חג שמח!