מחקר חדש קובע כי יוגה עשויה לסייע כנגד כאבים ברקמות השריר. מהמחקר עולה כי יוגה יכולה לסייע לנשים הסובלות מפיברומיאלגיה, תסמונת המאופיינת בעייפות כרונית, כאבים מפושטים כרוניים וללא הסבר פיזיולוגי ידוע. מגזין הבריאות PsychCentral מדווח כי נשים עם פיברומיאלגיה מאופיינות בדרך כלל עם רמות קורטיזול נמוכות, מה שגורם לכאב וללחץ.

יוגה: מפחיתים כאבים

זה בדיוק המקום שבו היוגה מפעילה את קסמיה. במסגרת המחקר, המשתתפים תרגלו 75 דקות של יוגה, פעמיים בשבוע למשך שמונה שבועות. התוצאות? די טובות היינו אומרים. לדברי החוקרת הראשית קתרין קרטיס: נמצא כי רמות הקורטיזול אצל המשתתפים השתפרה ונראה כי שינה הפחתה משמעותית בכאב ובסימפטומים הקשורים, כמו גם יתרונות פסיכולוגיים. המשתתפים חשו חסרי אונים פחות, היו מוכנים לקבל את המצב בו נמצאו והמודעות העצמית שלהם עלתה.

החוקרת מוסיפה כי ניתן לראות כיצד רמת המודעות העצמית עלתה אצל המשתתפים והם היו מסוגלים להתנתק מחוויית פסיכולוגית הכאב שלהם. היוגה בדיוק מקדמת את הרעיון הזה: היוגה היא פעולה פיזית אשר מסייעת לגוף להרגע. יוגה היא גם דרך חיים המושתתת על הפילוסופיה ההודית אשר גורסת כי כל הקיום מבוסס על כוח עליון, אנרגיה אחת, רוח אוניברסלית. היוגה נותנת כלים ליחיד, בדרכו לאיחוד רוחו עם הרוח האוניברסלית ובדרכו לשחרור.

בנוסף, הממצאים במחקר מצביעים כי השינויים הפסיכולוגיים משפיעים על האופן שבו אנו חווים  גם כאב פיזי.

אז נמסטה לכולם!