אין כמו חג שבועות, מזג האוויר הקיצי שמביא איתו מצב רוח חגיגי וארוחות קלות…..או שלא!

הבעיה בחג שבועות מבחינה תזונתית היא שבארוחות החג התמימות למראה מסתתרות להן אלפי קלוריות, רובן מגיעות בצורת שומן. מי היה מאמין שבפרוסת פשטידת גבינה יפה למראה מסתתרות להן 300-400 קלוריות? אך אל חשש!!! כמו תמיד לכל פשטידה עתירת שמנת וקצ'קבל ישנה אלטרנטיבה מאשל, קוטג' וגבינה דלת קלוריות. קבלו את הטיפים והמתכונים שיעזרו לכם לעבור את שבועות בשלום.

עוברים את חג הגבינות בשלום.צילום: cc by starleigh

אז איך עוברים את ארוחות החג בשלום?

הדבר הראשון שכדאי לזכור זה להגיע לארוחת החג במצב שבע יחסית, כלומר לאכול במשך כל היום ארוחות קטנות, כשהרכיב העיקרי של כל ארוחה יהייה ירקות טריים או מבושלים בתוספת גבינות רזות 3-5%, כשעה וחצי לפני הארוחה מומלץ לאכול פרי להשקטת הרעב .

אם אתם מכינים בעצמכם את הארוחה יש לשים לב ששמנת אפשר להחליף באשל, גבינה שמנה אפשר להמיר בגבינה רזה, אפשר להקרים מאכלים שונים בגבינה צהובה 5% או גבינה מותכת (מון בלאנט).

 

בארוחת החג עצמה מומלץ להתחיל בסלט/ירקות, שימו לב גם פה יש מכשול עדיף להתרחק מהסלטים עם רטבים על בסיס מיונז או דבש, ולהעדיף ירקות טריים או סלטים פשוטים יותר ללא רטבים מתוחכמים (שתמיד עשירים בקלוריות נוספות לקישוט) ותוספת של פירות.

העדיפו פשטידות ולא קישים, כך תחסכו את קלוריות בסיס הקיש.

והכי חשוב כמו כל דבר בחיים על מנת לצלוח את הארוחה בשלום יש לבחור נכון את רכיביה, קחו אחריות על הבחירות שלכם, ועשו אותה בלב שלם. תמיד צריך לזכור שבסיומו של כל יום יש יום חדש שיכול להתחיל בהליכה (בייחוד בימים אלה שעדיין לא כל כך חם) או כל פעילות אחרת שתרחיק אתכם מהמקרר ותקרב אתכם לטבע.

ולסיום, קבלו 2 מתכונים קצת פחות שמנים ודלי קלוריות יחסית:

מתכון לעוגת גבינה דלת קלוריות

 

מתכון לפשטידת ברוקולי

 

 

בתאבון!