ארוחות החג כבר נאכלו, ריבוי הארוחות כבר מאחורינו. אכלתם יותר מידי? לא נורא, זה הזמן לחזור למסלול. אל תכנסו לדיאטות כאסח כחלק מהענשה העצמית או כפרה על המצות שנאכלו. עשו את השינוי היום ואל תחכו למחר.

 

כאשר מעוניינים בירידה במשקל העיקרון הוא די פשוט: חסכון בהכנסה של קלוריות והגדלת ההוצאה האנרגטית על ידי פעילות גופנית. לכן, ההקפדה על הנושא התזונתי והאקטיבי חשובה כאחד. עלינו להפחית בצריכת הקלוריות היומית ע"י תזונה נכונה ומסודרת יותר ולהגדיל את ההוצאה הקלורית ע"י פעילות גופנית. הכל אפשרי ולכן יפה שעה אחת קודם. קבלו 8 טיפים שיעזרו לכם להתאושש מהפסח ולחזור לדרך אקטיבית ובריאה יותר.

חוזרים למסלול. צילום: cc by Pink Sherbet Photography

1. רישום יומי- המשקל אחרי החג לא מוצא חן בעינכם? נהלו יומן אכילה. כן, יומן אכילה יכניס אתכם למשמעת ולמודעות עצמית גדולה יותר בכל הנוגע למה שנכנס לפה. ברגע שתרשמו אפילו את המעידות הקטנות שלכם, יהיה קל יותר להבחין ולשלוט בתזונה ולהפוך אותה לנכונה יותר.

2. התחילו בשינויים הקטנים- מתלבטים אם להרשם לחדר כושר או להתחיל כל פעילות ספורטיבית אחרת? התחילו בצעד פשוט הרבה לפני שההחלטה תהפוך להתלבטות ארוכה. התחילו בצעידה יומית של 20-30 דקות, רדו מהאוטובוס תחנה או שניים לפני היעד שלכם, עלו במדרגות במקום במעלית, החנו את הרכב רחוק מהיעד (מקום עבודה, קניון או סופרמרקט). שינויים קטנים אלו יגדילו את ההוצאה הקלורית שלכם במשך היום ובכך יתחילו את הצעד הראשון לעבר השינוי המיוחל.

3. מחלקים ומרוויחים- נשארו לכם שלל מטעמים ומאכלים עוד מימי החג? אל תשאירו לעצמכם את הסיכוי להיכנע או לחסל בעצמכם, חלקו עם אחרים. העדיפו לחלק את המאכלים עם קרובי משפחה או חברים מאשר לחלוק אותם עם עצמכם. לפעמים מרגישים כי חבל על כמויות האוכל שבושלו ואם לא נאכל אותם עוד היום הם יזרקו כבר מחר. תמיד חשבו שאתם לא פח זבל שגורס הכל וכי מה שאנחנו אוכלים זה איך שאנחנו נראים.

4. עשו הרגל אקטיבי משפחתי של שבת- בסוף השבוע קחו את הילדים או את בן או בת הזוג לטיול בחיק הטבע, להליכה משותפת בחוף הים או אפילו לאימון על מכשירי הכושר בפארק. זמן האיכות המשפחתי יהפוך עם הזמן להנאה אקטיבית משותפת שתעזור לכם לשלב את חיי המשפחה/זוגיות עם הפעילות הגופנית. פעילות גופנית שתהפוך לנחלתם של הסובבים אתכם תהיה קלה יותר להתמדה והרווח יהיה של כולם.

5. שנו את הגישה- חשוב לזכור כי מצב הרוח שלנו מושפע מההחלטות אותם אנחנו מקבלים, לפיכך חשוב להחליט כי מצב הרוח שלנו יהיה חיובי ולא להיתקע במחשבות מעיקות בנוגע למשקל או חוסר הפעילות הגופנית ששרוי עלינו מתקופת החג. דאגו לחשוב חיובי וכי כל מה שהיה לפני ובמהלך החג לא ישפיע עלינו בימים אלה כאשר אנו מנסים לשנות את המצב. מה שהיה היה, פשוט תתקדמו.

6. אל תחשבו על דיאטה- שכחו מהמילה דיאטה של אחרי החג. הקונוטציה של המילה דיאטה מעוררת אצל רובנו קונוטציה שלילית של אוכל משעמם, אוכל רע, ייסורים, הרעבה, פרויקט זמני וכו'…רובנו מחכים כי תהליך הדיאטה יסתיים ונצא מעבדות לחרות אבל לא כך בחיים היומיומיים. עליכם להתייחס לתהליך כאל שינוי באורח החיים ויציאה לדרך חדשה, לא כאל פרויקט זמני שרק מחכים שיחלוף. עבדו על עצמכם מידי יום והפנימו את התהליך ואת הדרך החדשה.

7. הכניסו עניין וגיוון- בשבועות האחרונים חווינו יציאה מהשגרה ובלי בכלל ששמנו לב חלקנו יצא ממסלול האימונים. הקדשנו יותר זמן לניקיונות, לקניות, למשפחה ולבישולים ובכך הפעילות הגופנית נדחקה הצידה. לא נורא, זה הזמן לחזור למסלול. בכדי שנוכל לבצע נחיתה רכה וליהנות שוב, נסו לגוון בתכנית האימונים, מיקום האימונים (חדר כושר, פארק או חוף הים), החליפו את סדר התרגילים או אפילו נסו שעורי סטודיו חדשים. הגיוון תמיד מוסיף עניין חדש ומוטיבציה למה שכבר אבד.

8. תפסיקו לדחות למחר עשו היום- זה הטיפ האחרון ולדעתי גם זה אחד הטיפים החשובים ביותר. קיבלתם החלטה שעכשיו זה הזמן להיכנס לכושר או להקפיד יותר על משמעת תזונתית? מצוין- התחילו בזה עכשיו! הוסיפו לתפריט שלכם את עקרון "עשו זאת עכשיו" ומצבכם ישתפר פלאים. אל תדחו את ההחלטה שלכם לעתיד עם משהו שאפשר להתחיל בו בזה הרגע. השתמשו בצמד המילים "מתחילים עכשיו" במקום "צריכים להתחיל…" השימוש בצמד המילים הראשון ייתן תוקף להחלטה שלכם ואפילו רצוי שתאמרו זאת כבל עם ועדה, כך תכניסו את עצמכם למצב שלא תוכלו לאכזב גם את הסובבים אתכם.

בהצלחה!