בניגוד למה שרובנו חושבים, דווקא החגים הם הזמן האידיאלי להתחיל בתהליך ירידה במשקל.  אתם רוצים לרדת במשקל, כל החורף דיברתם על זה עם כל מי שהסכים לשמוע, "הקיץ הזה אני אחזור לביקיני של לפני הלידה", אבל עכשיו שהקיץ כבר בפתח את מוצאת את עצמך אומרת, נו לא נורא אני אתחיל אחרי החג. כמו כל דבר בחיים אפשר לדחות את ההתחלה עד אין סוף. נצלו את תקופת החגים והכניסו קצת סדר וארגון לחייכם, וכך לא רק שתעברו את פסח בשלום (מבלי לעלות במשקל), אלא גם תצליחו להשיל מהמשקל העודף.

 

עוברים את ארוחות הפסח בשלום. צילום: cc by StarbuckGuy

 

זכרו משהו אחד

במשך שבוע אתם יכולים להשיל קילוגרם שלם ממשקלכם, זה אומר להגיע לערב החג השני פחות קילו במשקל. ומצד שני, במשך שבוע אתם יכולים גם לעלות שלושה עד ארבעה קילו- הממוצע לעליה במשקל בתקופות החגים בישראל. באיזה צד אתם בוחרים להיות?

מוטיבציה

מרבית החגים מלווים במפגשים משפחתיים. פתאום פוגשים את כל המשפחה המורחבת, גם את הדודה שהגיעה עכשיו מחו"ל, זו שלא ראיתם כבר שנה שלמה. דמיינו לעצמכם איזה כיף יהיה לקבל מחמאות מכל הסובבים אתכם. דמיינו איך כולם משבחים ומחמיאים לכם על ההישגים שהשגתם. נכון, זה לא יקרה בערב החג השני, אבל אם תתחילו כבר עכשיו, כבר בחג השבועות יראו תוצאות, ועד ראש השנה תוכלו להגיע לגזרה שעליה חלמתם להגיע או אליה שאפתם לחזור.

ציידו את הבית מבעוד מועד

אם אתם נמנים עם מרבית עם ישראל, ואינכם אוכלים חמץ בפסח, עליכם להתכונן מראש לכך. כל מצה רגילה שווה לכשלוש פרוסות לחם רגיל. ציידו את הבית במצות קלות מחיטה מלאה (כל מצה שווה לפרוסת לחם רגיל), הצטיידו בפריכיות אורז. דאגו להמיר את הלחם הרגיל במצה קלה או בשתי פירכיות אורז. כך תמנעו מצריכת קלוריות עודפת ותצליחו לשמר את הרגלי האכילה שלכם מבלי להכפיל או לשלש את צריכת הקלורית היומית.

 

הוסיפו פעילות גופנית לשגרת חייכם

מרביתנו יוצאים לחופשת פסח או עובדים רק חצי יום בחול המועד. נצלו את הימים הפנויים להתחיל לצעוד ברגל. רכשו מד צעדים והתחילו להקפיד על 10,000 צעדים ביום. אפשר לנצל את ימי האביב והחופש דווקא לביצוע פעילות גופנית שדחינו עד עכשיו, תנו לעצמכם זריקת עידוד. קודם כל תתחילו במשהו, כל פעילות גופנית ממנה תיהנו תהיה נפלאה לימים אלו, ואם תצליחו למצוא פעילות שבאמת אבל באמת תיהנו ממנה, תוכלו בהמשך גם באמת להמשיך ולבצע אותה כחלק משגרת הימים העמוסים של יתר השנה.

 

ערב החג מגיע

אל תתרצו לעצמכם. זה לא רק ערב אחד וזהו. זה מתחיל בערב החג ומלווה בארוחות רבות נוספות לאורך החג עצמו ולאורך חול המועד כולו.  אין כמו ארוחת חג, ואם אתם מתארחים זה עוד יותר כיף- להגיע לארוחה שלא התאמצתם בכלל להכין. אל תתעצלו, בררו מראש מה הולכים להגיש בארוחה, ואם אין בתפריט ירקות או בכלל סלט, הציעו אתם להביא אתכם סלט או ירקות בתנור. התחילו את הארוחה באכילת ירקות שימלאו אתכם ורק אז עברו לאכילת המנות האחרות שמוגשות. כך תאכלו יותר ירקות ופחות מנות עשירות בקלוריות.

 

קינוחים

וותרו על קינוח עשיר בשוקולד, אגוזים ושמנות צמחיות או חלביות למיניהן. העדיפו לקנח את הארוחה בקינוח דל קלוריות וטעים. כוס סלט פירות, ג'לי או סורבה הם רעיונות לקינוח טעים ודל יחסית בקלוריות.