מחקרים כבר הוכיחו כי אכילת קטניות יכולה לסייע בהפחתת לחץ הדם, רמות הסוכר בדם והורדת הכולסטרול. הקטניות נחשבות לממריצות ומשפרות את תהליך העיכול ומספקות מגוון של ויטמינים ומינרלים. העדשים מכילים חלבון, סיבים תזונתיים, סידן, ברזל, זרחן וויטמין B. בפחות משעה תוכלו גם אתם ליהנות מכל היתרונות של המרק החמים.

מתכון מרק עדשים: צילום:cc by Lowell_Mariannika

מצרכים למספר מנות של כ-5-6
חצי שקית עדשים
1 גזר
1 בצל
1 כף אבקת מרק (ללא מונוסודיום גלוטמט)
1 תפוח אדמה
קוביית שום כתוש
מלח, פלפל לפי הטעם
ניתן להוסיף כמון או פטריות לפי הטעם האישי ולמי שאוהב
אופן ההכנה
-יש להשרות את העדשים במים כשעתיים לפני תחילת בישול המרק.
-יש לקצוץ בצל גדול ולטגן אותו עם מעט שמן בסיר. אפשר לטגן קלות רק עד שיהפוך למעט שקוף
-אפשר גם לגרד קצת פטריות ולהוסיף לפי הטעם
-יש לגרד בעזרת פומפיה את הבצל והגזר ולהוסיף לבצל המטוגן. ערבבו את הרכיבים יחד על האש רק כדקה נוספת.
- סננו את המים מקערת העדשים ושטפו את העדשים היטב. לאחר מכן, הוסיפו לסיר את העדשים, הבצל והירקות המגורדים. ערבבו היטב, ומלאו כ-4\3 מהסיר במים.
-תבלו לפי הצורך: פלפל, מלח,שום או כמון.
-תנו למרק לרתוח כ-20 עד 30 דקות נוספות.

סה:"כ זמן הכנה: 40-50 דקות

בתאבון!