במרק הכתום הבא נשתמש בבטטה, גזר ודלעת. שלושת אלה מכילים בטא קרוטן, זהו נוגד חמצון חזק העוזר לנטרל רדיקלים חופשיים והופך בגוף לוויטמין A. הקארוטנואידים הם נוגדי-חמצון (אנטי-אוקסידנטים) חזקים. מחקרים מדעיים מעידים על כך שהם מפחיתים את הסיכון למחלות לב וכלי-דם, מאטים תהליכי הזדקנות ובעיקר מפחיתים את הסיכון לסרטן. אז בואו נתחיל לבשל ולאכול כתום יותר.

מרק כתום.צילום: cc by esimpraim

במתכון הבא כדאי להשתמש בחומרי גלם טריים ואיכותיים, לגוון בעשבי תיבול ובשאר המזונות המעשירים את הטעם. המרק הכתום הוא מרק מתקתק המתאים בדיוק לימי החורף הקרים וגם כמנה איתה אפשר לפתוח כל ארוחה.
מצרכים:
2 בטטות גדולות
1 גזר
נתח דלעת במשקל 250 גרם
בצל 1
2 גבעולי סלרי חתוכים
מלח גס
פלפל שחור גרוס
אופן ההכנה:
קצצו בצל דק והזהיבו קלות עם שמן זית בסיר בינוני עד שיהפוך לשקוף. הוסיפו חתיכות גדולות של דלעת, בטטה וגזר. הקפיצו הכל יחד עם הבצל.
הסויפו מעט מלח (רצוי גס) ופלפל שחור גרוס, כפית שמן זית או קנולה יחד עם 3-4 כוסות מים.
הביאו לרתיחה ובשלו עד לריכוך הירקות
טחנו את הכול יחד עם מעבד
ניתן להגיש עם עירית קצוצה מעל
בתאבון!