איזה שיעור או שיטת אימון עשתה לכם את זה השנה? ממה הכי הרבה נהניתם? דראמס אלייב, TRX , ריקוד על עמוד, קרוספיט, קטלבלס', קור פיטנס, ביקראם יוגה, ספינינג, קיקבוקס או זומבה? היכנסו, הצביעו והשפיעו על השיעור שעשה לכם את זה הכי הרבה בשנת 2010. ההצבעה שלכם חשובה – אתם קובעים את השיעור של השנה בישראל.

 

אם טרם שמעתם, חוויתם או קראתם על אחד מהשיעורים או שיטות האימון, תוכלו לקרוא כאן את התקציר שהכנו על כל אחד ואחת מהשיטות.


דראמס אלייב

דראמס אלייב

הדראמס אלייב הוא שיטת אימון קצבית של תנועות תיפוף על כדורי פיטבול (ענק). זהו אימון  אירובי חדש, הנעשה בתענוג חושים, שחרור ואופוריה, ובמקביל מחטב ומבריא. תוצאותיו חסרות תקדים לבריאות הגוף. ולכן נחשב כספורט של העידן החדש, על ידי רופאים ומדענים.
דראמס אלייב מבוסס על הקונספט-  whole body whole mind/brain. לפרטים נוספים על השיעור לחצו כאן.

קרוספיט

קרוספיט

קרוספיט הוא אימון פונקציונאלי, מגוון ואינטנסיבי שבו משולבים כל מרכיבי הכושר-הגופני, עבודה על כל המנגנונים המטבוליים בכל צורה אפשרית. הכושר הגופני נמדד על ידי כך שאתם מסוגלים להתמודד טוב עם כמה שיותר מהאלמנטים הללו. הרעיון הכללי הוא להמנע מספציפיות באימונים השוטפים תוך מתן תשומת לב לנקודות חולשה בעייתיות אצל כל מתאמן, יצירת ספורטאי שמסוגל להתמודד עם הכל. באימונים עושים שימוש בציוד ותרגילים מעולם הרמת המשקולות, התעמלות קרקע/מכשירים ואימוני אינטרוואלים שונים. לפרטים נוספים על שיטת האימון לחצו כאן.

שיטת CORE FITNESS

CORE FITNESS

קור פיטנס הוא השלב הבא אשר תחילתו בשכלול יציבה, המשכו בתנועה וכעת הוא מגיע למקום האתלטי ספורטיבי. אימון זה כולל רצפים המשלבים אביזרי התנגדות, אימון יציבה מתקדם, רצפי אירובי וכוח מתפרץ. השיעור יכול להכיל אביזר אחד או כמה אביזרים, העקרונות הינן עקרונות אימון ה-קור בשילוב ההיבט התנועתי \ספורטיבי יחד עם אימון מובנה של השרירים הגלובאלים תוך הכרות וניצול מקסימאלי של כל אביזר. לפרטים נוספים על השיעור לחצו כאן.

ריקוד על עמוד

ריקוד על עמוד

שיטת ריקוד על עמוד (Pole Dance) מיועדת לתרגול חיזוק הגוף והשרירים, לשיפור הגמישות, אלגנטיות ואסתטיקה. הבסיס של ריקוד על עמוד הוא ריקוד מסביב למוט יחד עם אלמנטים אקרובטים נוספים. אמנות הריקוד על עמוד מורכבת ממספר רמות קושי, אולם התרגילים נעשים מורכבים יותר עם העלייה ברמתו של המתאמן. גם כאן קיימים מערכי שיעור שונים, השיעורים במתכונת זהה לזו של שיעורי ריקוד המורכבים מחימום, תרגילים עם מוט ומתיחות. יחד עם זאת למרות שהריקוד הנו חושני וסקסי האימונים אינם כוללים הסרת ביגוד או מגע באיברים אינטימיים. לפרטים נוספים על השיעור לחצו כאן.

זומבה

זומבה

זומבה למעשה היא שיעור אירובי אנרגטי שמהווה "מסע" בדרום אמריקה. בכל מספר דקות  עוברים ממדינה למדינה בחוויה שהיא ממכרת גם ללא צורך בניסיון קודם בריקוד. זומבה היא חוויה שפותחת את הדלת לעולמות קסומים בשילוב של פעילות גופנית ומקצב מוסיקת ריקודים לטינית. יש שיגידו שזומבה זהו שיעור אירובי בקצב של מסיבה. לפרטים נוספים על השיעור לחצו כאן.

קטלבלס'

קטלבלס'

מסתבר שבאימון אחד ניתן להפעיל את מרכיבי הכושר הגופני הכוללים: כוח, סיבולת, גמישות, שיווי משקל ומהירות. הקטלבלס' מאמנת את הגוף ויוצרות תנועה אחידה המתחילה בעיקר בהנפה. הרעיון בבסיס הקטלבלס' הוא הידית שמרחיקה את המשקל מהגוף להבדיל ממשקולת רגילה ובכך ההנפה היא זו שמעיפה את הגוף למטה, דבר הגורם לנו לנסות לאזן את הגוף ובכך לגייס את כל השרירים באימון אחד. לפרטים נוספים על השיעור ועל האביזר לחצו כאן.

אביזר ושיטת ה-TRX

TRX

עם ה-TRX עובדים סה"כ כנגד משקל הגוף, אבל ניתן ליצור מגוון זוויות המאתגרות כל שרירי ושריר בגוף. באימון עם ה-TRX מפעילים לא מעט את שרירי ה-CORE (שרירי הליבה) בניגוד למכשירי הכושר הסטנדרטיים בחדר הכושר. שרירי הליבה ( ה-CORE) הם השרירים הפנימיים המהווים את מרכז הכוח של הגוף. השרירים מורכבים משרירי הבטן והגב הפנימיים ורצפת האגן.  באימון מרכז הכוח של הגוף עובדים על שיווי משקל, משלבים תנועה קלה, כוח וגמישות.  אימון שרירי הליבה חיוני לכל אחד מאיתנו, שרירים חלשים יפריעו לתנועות היומיומיות וזאת מכיוון והם אלה המעבירים בצורה ישירה כוח לידיים ולרגליים. הרעיון של ה- TRX הוא די פשוט בבסיסו, סה"כ 2 רצועות באורך 2.5 מטר והנה לכם חדר כושר מהלך השוקל פחות מקילו. רנדי הטריק, חייל מארינס לשעבר חיפש דרכים יצירתיות לשמור על הכושר בסביבה מוגבלת ללא משקולות או כל שאר מכשירי הכושר והצליח למצוא פתרון שבהמשך גם הפך ללהיט היסטרי בתעשיית הכושר העולמית. לפרטים נוספים על האביזר ושיטת האימון לחצו כאן.

ביקראם יוגה

ביקראם יוגה

ביקראם יוגה היא סדרה קבועה ומאתגרת של 26 תנוחות (אסאנות) ו-2 תרגילי נשימה (פרנימאות). האימון מתבצע בחדר מחומם ומתאים לכל גיל, רמת כושר ויכולת גופנית. התנוחות בתרגול יוגה מתבצעות ברצף קבוע בו כל תנוחה מותחת ומחזקת בצורה שיטתית קבוצות שרירים, רצועות ומפרקים הדרושים לתנוחה הבאה. לפרטים נוספים על השיעור לחצו כאן.

ספינינג

ספינינג

אפילו שהספינינג כאן איתנו בישראל כבר למעלה מעשור עדיין ניתן לראות כמות לא מבוטלת של אירועי ספינינג ומרתונים ברחבי הארץ, מי אנחנו שנדלג עליו? שיעור הספינינג בדרך כלל מתקיים באזור מקורה של חדר הכושר או הסטודיו בהדרכה של מדריך מוסמך לכך. מדובר באימון ללא זעזועים במערכת השלד והמפרקים ולפיכך יכול להתאים כמעט לכל גיל ולרמות כושר גופני שונות. הספינינג הנו אימון עצים באווירה סוחפת עם מוזיקה של דיסקוטק. ניתן לשרוף מאות של קלוריות לא מבוטלות בשיעור זה ואף ליהנות בדרך. לפרטים נוספים על השיעור לחצו כאן.

קיקבוקסינג

קיקבוקסינג

גם שיעור הקיקבוקס כמו הספינינג כבר איתנו לא מעט שנים, אבל עדיין כבודו במקומו מונח. בשנים האחרונות הולכת וגוברת המודעות לאורח חיים בריא ושמירה על כושר גופני, לכן הביקוש לפעילויות כושר שונות ומגוונות גדל יחד עם שיעורי הקיקבוקסינג האנרגטיים שפרצו את דלתות חדרי הכושר בארץ ובעולם. אפשר לחזק ולעצב את הגוף גם על ידי פעילות אנרגטית שתלמד אתכם את מגוון הבעיטות והאגרופים על הדרך. השיעור אינו עוד אומנות לחימה, בו אפשר לפצוע ולהיפצע, בפועל זהו שיעור המשלב תנועתיות מאומנות הלחימה ללא כל מגע עם היריב כשברקע מתנגנת מוזיקה קצבית אשר משתלבת עם כל צעד ותנועה שתעשו. במהלך השיעור חובטים, בועטים, קופצים ולסיום גם מבצעים תרגילי מתיחות. לפרטים נוספים על השיעור לחצו כאן.