החלום על ישבן חטוב ומוצק יכול לעתים להשתבש בשל עקשנות הישבן לנהל חיים מרופדים משלו. יש אינספור השפעות שיכולות לעכב את התהליך ביניהם גם הגנטיקה של כל אחד ואחת מאיתנו. אך האם ניתן לחטב את הישבן בלי קשר לממדי הגוף? האם קיימת הרזיה נקודתית לצורך הורדה ממוקדת וספציפית של הישבן? ובכן, חשוב להדגיש כי זהו מיתוס בלבד ,שכן לצערנו אין הרזיה מקומית, הרזיה מתרחשת בצורה פרופורציונלית בכל חלקי הגוף, כך למעשה אדם גדול ממדים שעיקר ההשמנה שלו מצטברת בבטן, גם לאחר שירזה הבטן תישאר גדולה ביחס לשאר הגוף, כך גם לגבי הישבן. בשפה מקצועית חיטוב הישבן שווה לירידה באחוזי השומן והעלאת מסת השריר, כך למעשה השרירים בולטים בצורה ויזואלית טוב יותר, משמע ישבן מחוטב ומוצק.

 

איך בנוי הישבן?

הישבן מורכב משלושה חלקים הכוללים שלושה שרירים: העכוז הגדול – האחראי על פשיטת הירך , שליחת הרגל לאחור וסיבובה החוצה. שרירי העכוז הבינוני והקטן האחראים על ייצוב האגן הרחקתו של הירך, שליחת הרגל הצידה וסיבוב פנימה.

אז מהו סוד הקסם לישבן חטוב ומוצק?

 

1. קודם כל נשמור על תזונה נכונה ומאוזנת. תזונה דלה בשומן ועתירה בסיבים תזונתיים בכדי לשמור על אחוז שומן נורמלי ומשקל תקין.

2. הקפידו על פעילות אירובית כ-3 עד 4 פעמים בשבוע, להגברת ההוצאה האנרגטית כדוגמת: ריצה, הליכה, רכיבה, שחייה, ריקוד, שיעור מדרגה או אפילו שיעור קיקבוקס.

3. ואחרי הכל גם תצטרכו להקפיד על פעילות אנאירובית המפעילה את כל שרירי הגוף וגם מתמקדת כמובן בשרירי הישבן.

ועכשיו נעבור לחמשת התרגילים שיעצבו לכם את הישבן, ואפילו לא תצטרכו להיעזר באביזרי אימון נוספים…