הרעיון של ה- TRX הוא די פשוט בבסיסו, סה"כ 2 רצועות באורך 2.5 מטר והנה לכם חדר כושר מהלך השוקל פחות מקילו. רנדי הטריק, חייל מארינס לשעבר חיפש דרכים יצירתיות לשמור על הכושר בסביבה מוגבלת ללא משקולות או כל שאר מכשירי הכושר והצליח למצוא פתרון שבהמשך גם הפך ללהיט היסטרי בתעשיית הכושר העולמית. ככל שחלף הזמן התחילו יותר ויותר ספורטאים מקצועיים, חדרי כושר ומאמנים אישיים לאמץ את ה-TRX, מבחינתם החיים נעשו יותר קלים ונוחים עם אביזר כל כך שימושי.

עם ה-TRX עובדים סה"כ כנגד משקל הגוף, אבל ניתן ליצור מגוון זוויות המאתגרות כל שרירי ושריר בגוף. באימון עם ה-TRX מפעילים לא מעט את שרירי ה-CORE (שרירי הליבה) בניגוד למכשירי הכושר הסטנדרטיים בחדר הכושר. שרירי הליבה ( ה-CORE) הם השרירים הפנימיים המהווים את מרכז הכוח של הגוף. השרירים מורכבים משרירי הבטן והגב הפנימיים ורצפת האגן.  באימון מרכז הכוח של הגוף עובדים על שיווי משקל, משלבים תנועה קלה, כוח וגמישות.  אימון שרירי הליבה חיוני לכל אחד מאיתנו, שרירים חלשים יפריעו לתנועות היומיומיות וזאת מכיוון והם אלה המעבירים בצורה ישירה כוח לידיים ולרגליים.

TRX

למי האימון מתאים?

האימון מתאים לכלל האוכלוסייה ולא נשקפת כל סכנת פציעה כל עוד האימון מתבצע בצורה נכונה, מומלץ בנוכחות מדריך מוסמך. האימון מתאים לכאלה הנוסעים לסופי שבוע ומעוניינים לשמור על כושר גם כשאין חדר כושר בסביבה, חיילים בשטח, מתאים ליחידים ואפילו בקבוצות. כמו כן, למתאמנים מתחילים העבודה עשויה להיות מעט יותר קשה וזאת מכיוון שהעבודה מתבצעת כנגד משקל גוף (ישנו קושי לווסת את המשקל האישי) ולכן בתחילה יש להיעזר באיש מקצוע, ללמוד מעט על המנחים, ובהמשך ניתן גם להתאמן באופן עצמאי.

המחיר של ה-TRX

המחיר של ה=TRX אינו מוצדק כלל, 890 ש"ח עבור זוג רצועות ששוקל פחות מקילו? זה 1000 שקל לקילוגרם, לא? ניתן להשיג במחיר זה אצלנו בארץ ברשת גו- אקטיב, הזכיינית של המוצר בישראל. אלה שמעדיפים לחסוך כמה דולרים יכולים למצוא את המוצר ולהזמינו מארה"ב במחירים הנעים בין 120-150 דולר (470-600 ש"ח). חיפוש קטן תחת הביטוי TRX Suspension Trainer יכול להוביל לתוצאות.

אם טרם התרשמתם מה- TRX אתם מוזמנים לצפות בווידאו הבא:

האם אימון ה-TRX יכול לסייע בתהליך הירידה במשקל?

אכן, אימון על ה-TRX יכול לסייע בירידה במשקל על ידי כך ש:

1. מסת השריר עולה וכך גם עולה קצב חילוף החומרים.

2. מעודד הוצאה אנרגטית גדולה יותר, לפעמים אף גדולה יותר מאימון כוח רגיל מכיוון שכל תרגיל מערב מספר שרירים בו זמנית, דבר המסייע בשריפת קלוריות גדולה יותר ובהמשך גם להפחתה במשקל.

מאת: שי אלנקרי