ההתרגשות שמלווה את ההחלטה על מעבר דירה מתחלפת מהר מאוד בדאגות וסידורים. עם זאת, אנשים שרגילים לשמור על שגרת אימונים ופעילות ספורטיבית יכולים להשתמש במעבר כתירוץ נפלא להתנסויות חדשות. מטרת ההתנסויות בהקשר הזה היא לעבוד על שרירים לא קונבנציונאליים שבדרך כלל נזנחים מאחור. כמו כן, המעבר, האריזה וההובלה גם עוזרים לתרגל את הכושר האירובי ולהתמודד עם עומסים. כן, כן, אפשר להסתכל על מעבר דירה כפעילות גופנית (זמנית) לכל דבר.

 

כמו כל אימון אחר, גם מעבר דירה דורש מכם לשמור על כללי הבטיחות. זה אומר שכדאי להתכופף ולהרים חפצים כבדים רק עם הברכיים ולא עם הגב, ושאסור בשום פנים ואופן להמשיך להתאמץ אם מתחילים לחוש כאבי שרירים מסוימים. בתוך כך, רצוי להביא בחשבון מגבלות רפואיות ספציפיות שמלוות אתכם ולהתייחס אליהן ברצינות גם לאורך תקופת המעבר. לקראת עונות המעברים, הבאנו לכם כמה כללים שכדאי לקחת בחשבון.

 

להרים נכון. בדיוק כמו במכון

להרים נכון. בדיוק כמו במכון

איסוף קרטונים, אריזה ושינוע

האימון מתחיל עם איסוף קרטונים וארגזים. במידה ובחרתם לאסוף אותם בעצמכם ולא לשלם עליהם לחברת ההובלות, תצטרכו לטייל ברחבי העיר ולמצוא מקומות רלוונטיים. כדאי להגיע לאותם מקומות עם נייר דבק או ניילון נצמד, לרכז יחד חבילה שלמה של קרטונים ולהעמיס אותם על הגב. העמסה על החלק העליון של הגב תמנע כאבים ותאפשר לכם לתרגל את שרירי חגורת הכתפיים ואלו שמסביב.

 

אחרי שתביאו את הקרטונים והארגזים הביתה תוכלו לעבור לשלב של האריזה עצמה. כאן היקף האימון תלוי בחדר שאותו אתם אורזים, כי הכנסת בגדים לארגזים תדרוש מכם פחות מאמץ מאשר אריזת מכשירי חשמל, ציוד כבד, כלים שבירים, ספרים וכן הלאה. בכל מקרה, ההמלצה היא לשמור אנרגיות וכוחות ולפזר את העומס על אזורים שונים בגוף.

 

מי שבוחר לעבור דירה באופן עצמאי יכול להשתמש בשלב השינוע כדי לעבוד על הכושר הגופני. כאן אתם שוב מפעילים את שרירי החלק העליון ואת שרירי הבטן, אך במקביל נדרשת מכם סיבולת מסוימת. הסיבולת גבוהה במיוחד בבניינים עם מדרגות ובכל מקרה אפשר לבקש עזרה מחברים ובני משפחה.

 

הרמה של משקולות ומשקלים

מעבר דבר דווקא יכול להיות דבר מהנה

איך פורקים את הציוד בדירה החדשה?

 

המעבר מגיע לסיומו רק אחרי שכל הציוד נפרק לחדרים, הרהיטים חוזרים למקום והמדפים עולים על הקירות. מבחינתכם מדובר ב-2-3 ימים לא פשוטים שדורשים היערכות נכונה מבחינת חלוקת העומס על הגוף והשרירים. בין לבין תצטרכו גם לקחת הפסקות יזומות ולעצור להתרעננות. הקפידו על שתיית 15 כוסות מים ביום לפחות ואל תיחשפו ישירות למזגן במידה ואתם מזיעים.

 

לסיכום, אנשים שעוברים דירה בעצמם יכולים להפוך את זה לאימון ספורטיבי ולהשיג יתרונות רבים. הדגש צריך להיות על הרמת משקלים בצורה נכונה ועל סקווטים בכיפוף הברכיים כתחליף לעומס על הגב התחתון, עמוד השדרה והבטן התחתונה.