עשרות אלפי סטודנטים נרשמים מדי שנה למסלולי תואר ראשון במשפטים ולא יודעים מה מצפה להם. זה המקום להזכיר שלימודי משפטים נחשבים לתובעניים מאוד מבחינת השקעה של זמן ואנרגיה, וזאת מסיבות שקשורות לאופי התחום ולמאפיינים שלו.

בלימודי משפטים אין מקום לפשרות והסטודנטים נדרשים לקרוא מאות עמודים בשפה מורכבת. כתוצאה מכך עובר זמן עד שהסטודנטים לומדים את המושגים והמונחים, אז אין פלא שבינתיים הם עלולים לחוש תסכול ועוגמת נפש.

איך לשמור על כושר בזמן הלימודים

איך לשמור על כושר בזמן הלימודים?

 

עם זאת, יש גם פתרון להתמודדות עם הקשיים של לימודי משפטים. הכי חשוב לשמור על כושר ואורח חיים בריא ועל הדרך ניתן גם ליהנות מביצועים טובים יותר במבחנים, בעבודות ובמבחני הלשכה.

 

מתי בפעם האחרונה קמתם מהכיסא?

 

הכל מתחיל באופן שבו מאמצים הרגלי לימודים. חשוב מאוד לצאת להפסקות יזומות כל 30-40 דקות, למתוח את הגוף לאחר ישיבה ממושכת מול המחשב ולא לשכוח לתת לעיניים לנוח אם צריכים לקרוא עשרות ומאות עמודים של פסקי דין. במקביל, ניתן לגוון את המקומות שאליהם מגיעים כדי ללמוד ותמיד כדאי לשמור על ראש פתוח.

 

אפשר למשל ללמוד למבחנים בספריה אבל להקדיש את כתיבת העבודות לחדר בבית. מי שיכול להתרכז גם במקומות סואנים בטוח ירצה לשלב ביקור בבית קפה גם במהלך חופשת הסמסטר, תקופת המבחנים או לקראת סוף השנה. היתרון של לימודים מחוץ לבית הוא שזה יחייב אתכם לקום מהכיסא ולקום הפחות תבצעו כמה דקות של הליכה בדרך אל היעד.

 

הפסקה ואוורור במהלך הלימודים ימריצו עבורכם את החשיבה וימנעו קריסת מערכות. בנוסף, חשוב להטעין את הגוף באנרגיה בעזרת פירות וירקות. ותרו על משקאות ממותקים, שוקולדים וחטיפים וזכרו שהתועלת שלהם היא לזמן קצר בלבד. הרגילו את עצמכם להגיע ללימודים עם שקית פירות חתוכים ונשנשו אותם בכיף גם במהלך שיעורים משעממים. זה ימנע מכם להירדם ואפילו יחסוך בהוצאות על קניות מיותרות בקפיטריה.

 

מכניסים את הפעילות הגופנית לשגרה

 

אי אפשר לשמור על כושר במהלך הלימודים בלי לבצע פעילות גופנית. כאן הכל תלוי בשגרה הספציפית שלכם ובסדר עדיפויות שתקבעו. אתם לא חייבים כמובן להפוך לספורטאים וגם פעילות סטנדרטית של 2-3 פעמים בשבוע תספיק. הכי חשוב שהפעילות תהיה חלק מהשגרה ושלא תעמיסו יותר מדי על הגוף.

 

במידה ואין לכם רקע בפעילות גופנית מסוימת, תוכלו להתחיל בקטן עם הליכה וריצה. נסו לשלב גם פעילויות בקבוצות והצטרפו למשחקי כדורגל, כדורסל או כל תחום אחר שעושה לכם את זה. כמובן שההמלצות לעיל כתובות בלשון זכר, אך הן מיועדות לשני המינים ואף פעם לא מאוחר לאמץ אותן.