בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית במודעות לחשיבות של שמירה על הבריאות. זה בא לידי ביטוי בבדיקה מוקפדת יותר של הערכים התזונתיים במשקאות ומוצרי מזון, בהטמעת הרגלים של ביצוע פעילות גופנית והימנעות מאלכוהול, עישון ואורח חיים לא בריא. עם זאת, בתחום הבריאות אין פתרונות קסם ויש מקרים שבהם פעולה אחת פשוט אינה מספיקה בשביל להשיג את התוצאות המבוקשות.

 

לפעמים כושר לא מספיק

לא רק הכושר…

 

הדוגמא הכי טובה לסיטואציה שבה שמירה על כושר לא מספיקה נוכחת אצל גברים ונשים שמבצעים פעילות גופנית על בסיס שבועי. רבים שנמצאים במצב הזה לא מצליחים לרדת במשקל, לשמור על משקל יעד או להרגיש שיפור באיכות החיים. הסיבה לכך לא קשורה בהכרח לסוג ועוצמת הפעילות שהם מבצעים, אלא לחוסר בהשלמות.

 

הכל מתחיל ונגמר בתזונה שלכם

 

אף פעילות ספורטיבית לא תעזור לכם לחטב את הגוף ולשמור על משקל תקין אם לא תשנו את התפריט התזונתי. התזונה היא התשתית שעליה מבצעים את הפעילות הגופנית, בונים את השרירים ונפטרים מהשומן. תזונה נכונה לא רק תגרום לפעילות הגופנית להיות אפקטיבית יותר, אלא גם תשפר את הביצועים ותגרום תחושת סיפוק.

 

ודאו שאתם אוכלים מדי יום ארוחת בוקר מלאה והחליפו קמח לבן בקמח מלא. המשיכו את היום עם ארוחות קטנות כל 4-5 שעות, אכלו פירות וירקות מכל הצבעים אבל אל תפריזו. זכרו שגם בפירות יש סוכר ולכן ההמלצה היא לאכול 2-3 פירות בלבד, גם אם מדובר בשייק מפירות טריים וקפואים.

 

במילים אחרות, כושר לא יספק דיאטה ולא בריאות אם אין תזונה מתאימה. במידה ואתם מתלבטים לגבי התפריט התזונתי המתאים לרקע הבריאותי, לגיל ולמשקל שלכם, תוכלו להתייעץ עם איש מקצוע. ערבו רופא משפחה וקבלו המלצות גם מתזונאי שמתמחה בנושא ויכול ללוות אתכם בעתיד הקרוב.

 

לא לשכוח מים וסיבים תזונתיים

 

הדברים הקטנים עושים הבדל גדול ביכולת של הגוף להפיק תועלת מפעילות ספורטיבית. אם אתם רוצים להרגיש טוב יותר ולעודד את חילוף החומרים הטבעי של הגוף, כדאי שתכניסו לתפריט סיבים תזונתיים בצורות שונות. את הסיבים תוכלו להשיג בדגני בוקר, בתוספי תזונה, בדייסות, במשקאות ובירקות מכל הסוגים.

 

חוץ מזה, הקפידו לשתות 10-15 כוסות מים ביום. הגוף שלכם זקוק למים לפני ואחרי פעילות גופנית וויתור על משקאות ממותקים לטובת מים יוכיח את עצמו בטווח הקצר והארוך. שתיית מים תגרום לכם תחושת שובע, תשפר את המראה של עור הפנים ותאט תהליכי הזדקנות. חוץ מזה, במדינה עם אקלים חם ולח כמו ישראל צריך להתרגל לשתיית מים גם אם מבצעים פעילות גופנית בחדר קר וממוזג.