ב 10 למרץ תתקיים השתלמות החורף מבית היוצר של רועי אברהם. בין כל השיעורים וההרצאות, תתקיים הרצאה מרתקת בנושא היפרטרופיה בשיעורי חיזוק, אשר תועבר ע"י המרצה, מרכז תחום חדרי הכושר במכללה האקדמית בוינגייט ונחשב לאחד המרצים המבוקשים- איתי הר ניר. תפסנו את איתי לשיחה שתכירו אותו מקרוב, וגם מה הוא הולך לחדש בהשתלמות, מעניין זה בטוח הולך להיות. אחד על אחד עם איתי הר ניר.
איתי הר ניר

איתי הר ניר

ספר לנו על תחילת קריירת הספורט שלך?

"החל מגיל ילדות הייתי בקבוצות כדורגל ושחייה ובעיקר השתתפתי בפעילות פנאי ותחרותית חובבנית. בחיי הבוגרים נחשפתי לפעילויות נוספות כגון ריצה עד למרחקי חצי מרתון ופעילות בחדר כושר לפנאי וכשיפור יכולות אתלטיות הישגיות. כיום האימונים שלי הם למטרות כושר גופני ושמירה על בריאות בלבד.

ספר לנו על תחילת דרכך בעולם המקצועי?

את לימודי הגבוהים בתחום החינוך הגופני ומדעי האימון התחלתי בשנת 2003 בוינגייט. בימים אלו אני בשלבי עריכת תזה בתואר שני נוסף בפיזיותרפיה.
בהכשרתי יש לי הסמכה כפיזיולוג של המאמץ מטעם הקולג' האמריקאי לרפואת ספורט. מזה כ 15 שנה בתחום האימון אני מסייע לאנשים לשפר תפקודים גופניים ויכולות הישגיות, החל מחולי לב ריאה, בעיות אורטופדיות ועד לספורטאים מתחומים שונים. הקמתי וניהלתי קבוצות ריצה, חדרי כושר ומסגרות אימון ובריאות במקומות עבודה.

איפה אפשר לפגוש אותך בימים אלה?

בנוסף לאימון החל משנת 2007 אני משמש כמרצה בבית ספר להסמכה מדריכים ומאמנים בספורט במכללה האקדמית בוינגייט לתחומי כושר גופני, אנטומיה, פיזיולוגיה ויישום של אימון באוכלוסיות שונות. ומעת לעת אני מרצה במסגרות נוספות באופן פרטי.
בשנים האחרונות תחום העניין העיקרי שלי הוא אימוני התנגדות במעגל החיים יישום ותרומתו לתפקוד מגוון רחב של אנשים. בין האוכלוסיות שאני מקדם את השימוש באימוני התנגדות למטרות שיפור כוח והגדלת מסת שריר הם ילדים, נשים וקשישים שלרוב אינם נחשפים מספיק לפעילות זו. 

בנוסף למחקר, הוראה ואימון, אני משתף את משנתי ואת תפיסתי המקצועית בכנסים המובילים בישראל בתחום הכושר והבריאות בישראל ואף ברשתות החברתיות.

ספר לנו על ההרצאה בכנס?

בקרוב יש לי את הכבוד להיות חלק מהסגל הנהדר של יום ההשתלמות של כנס "core" שיתקיים ב JOY בהוד השרון. בכנס אעביר הרצאה מעניינת על המנגנונים לפיתוח היפרטרופיה (מסת שריר) באופן כללי ומה אפשרויות היישום לפיתוח היפרטרופיה בשיעורי הסטודיו הכה פופולאריים. בשנים האחרונות המון מדריכי סטודיו ומאמני כושר משלבים כוחות במודע או שלא בתחומי האימון ויש חפיפה כיום גם בציוד וגם בשיטות האימון בים עולם חדר כושר ובין הסטודיו.מאחר כוח ומסת שריר הם יעדים כה חשובים לבריאות האדם ונחשבים פופולאריים גם מבחינת נראות גופנית, יש חשיבות להבין את האפשרויות והרקע המדעי בכדי למקסם את התמורות מהאימון.

 

המוטו שלך לאימונים

" האימון האידיאלי, הוא זה שקרה, צאו להתאמן!
הרעיון הוא שיותר מידי אנשים מחכים לאימון המושלם ולבסוף לא מתאמנים ולא מתמידים כי זה לא "אידיאלי", לזוז זה אידיאלי, כל אימון הוא אידיאלי כי כל אימון תורם, תשאירו את המספרים מה לעשות לספרים, תתאמנו פחות ותזוזו יותר. תזכרו, האימון האידיאלי הוא זה שקרה".