יש אנשים שבשבילם ספורט אתגרי זה ללכת לים, ולשכשך את כפות הרגליים במים. ויש כאלה שחורשים את העולם בחיפוש אחר הריגוש הבא שיעלה להם את האדרנלין. איזה סוג של מטיילים אתם, ומה אתם עושים כדי לשמור על עצמכם שם בחוץ?

טיולים בטבע

טיולים בטבע

ספורט ימי

ראפטינג, גלישת גלים, שייט ועוד – הספורט הימי מציע לנו שלל פעילויות, שאם אתם מכורים אמיתיים אתם עושים גם בחורף, וגם כשיורד גשם. משהו בשילוב הזה של ספורט וים הוא מאד סקסי. בגד הים, השיזוף הזהוב הקבוע, השיער הרטוב. ענפי הספורט הימי גם מאד מחטבים, שורפים שומן ומחזקים את השרירים. יחד עם זאת, מדובר בספורט מועד לתאונות ותקלות. המים יכולים להיראות שלווים ורגועים למראית עין, אך סוערים ביותר ומועדים לסחוף ולהטביע. מעבר לכך, סוג הספורט הזה מתבצע על קרקע לא יציבה – מים – ונרשמות לא מעט תאונות כמו מכות יבשות, נפילות, ועוד. דרך אחת להגן על עצמכם היא כמובן לקשור את עצמכם, לחרטום הספינה במידה ואתם משיטים יאכטה. אם אתם גולשי גלים, ההמלצה היא לא להגזים ולא ולהיסחף רחוק מדי ועמוק מדי, לשים לב להתנהגות של הים, להקשיב להוראות של מזג האוויר ושל המציל (בקיץ). לגבי רפטינג, מאחר ומדובר באטרקציה שאפשר לעשות גם עם ילדים, כדאי להיזהר שבעתיים. אם הזרם חזק מדי, מהיר מדי או שוצף מדי, עדיף לוותר. בזרימה חזקה עלולים לעוף מהמצוף או מהקיאק, לחטוף מכות מהסלעים, להיסחף, לבלוע מים ועוד.

 

טיפוס וקפיצות מגובה

רוב התאונות שנגרמות מקפיצות מגובה רב הן לא בגלל שהכבל מתנתק והאדם מתרסק ומת על הקרקע. לרוב, מדובר בתאונות כביכול קלות יותר שמקורן בנחיתה לא נכונה, אבל אל תתבלבלו: מדובר בתאונות שיכולות לגרום לשיתוק בכל הגוף. החל מנקע או שבירת גפיים, וכלה בנחיתה קשה על הצוואר שגוררת נכות קשה. אם אתם מאד אוהבים לטפס, לקפוץ (או גם וגם), כדאי מאד שתעשו ביטוח תאונות אישיות, כדי שתהיה לכם הגנה משפטית וכלכלית במקרה של תאונה או תקלה. בכלל, מדובר בביטוח חשוב מאד, שנחוץ לכולם, גם מי שאינו הרפתקן או חובב אקסטרים. כל אחד עלול לצעוד ברחוב ולמעוד בגלל חתיכת אבן, לשבור את הרגל ולהזדקק לטיפולים יקרים, להפסיד ימי עבודה וכו'. בכל מקרה כזה הביטוח של תאונות אישיות נכנס לפעולה. זהו אחד הביטוחים הכי פחות יקרים, והוא זה שבעצם עובד הכי הרבה בשבילכם. ואגב, גם אם יש לכם סעיף של הגנה מביטוח אחר, זה לא סותר: במקרה של תאונה תקבלו מכל הביטוחים ביחד מה שמגיע לכם.

 

רכיבה על אופניים

כל רכיבה, בין אם היא מתבצעת על אופניים או על רולרבליידס, היא מסוכנת. גם במקרה שהרוכב חובש קסדה, ההתרסקות על הכביש היא מאד לא נעימה, בלשון המעטה. מה שאתם יכולים לעשות כדי להגן על עצמכם, זה כמובן לחבוש קסדה, וגם להרכיב סט מגינים לברכיים ולמרפקים. במקרה של נפילה תגנו על המפרקים החשובים, ולכל היותר תצאו עם סימנים כחולים. הקפידו שתמיד יהיה אוויר בצמיגים של האופניים, שהאור יעבוד, שהברקסים יפעלו כהלכה. אם אתם לא מרגישים טוב אל תצאו לרכב. אם אתם יוצאים למרתונים של רכיבה אתגרית בחו"ל הפקידו לברר מה טיבו של המקום שאתם נוסעים אליו. האם מדובר במקום הררי גבוה דליל בחמצן?  אם כן, חשבו פעמיים אם אתם רוצים לנסוע לשם, ואם כן, הקפידו להצטייד בכדורים מתאימים. אם אתם מעל גיל חמישים ואתם מחליטים להתחיל לרכב, אל תרכבו בהתחלה מרחקים גדולים מדי, זה מאמץ גדול מדי, במיוחד בעליות. המעמסה היא גם על הלב וגם על הברכיים, ולכן יש להרגיל את הגוף באופן מסודר. אם אתם יכולים, כדאי שתצטרפו לקבוצת רכיבה שכוללת רוכבים מתחילים כמוכם. גם במקרה זה כדאי שתעשו, או תחדשו, את פוליסת ביטוח תאונות אישיות.

 

משחקי ספורט – כדורגל, כדורסל ועוד

אנשים יוצאים החוצה כדי לשחק. בכל הגילאים. בכל מגרש כדורסל או כדורגל אתם יכולים איזה אבא כרסתן שרץ אחרי הכדור, וכמה דקות אחר כך אפשר לראות אותו יושב בצד וגונח מכאבים. בגילאים הצעירים, רואים פציעות כמו פגיעה באצבעות הידיים, בראש, ברגליים. בגילאים מבוגרים יותר, הברכיים והגב כואבות אחרי משחק כדורסל או כדורגל. אפשר להיעזר בחגורת גב, ולחבוש את הברכיים בתחבושות ספורט.