משרד הבריאות ממליץ על פעילות גופנית 3 פעמים בשבוע ומציין שורה ארוכה של יתרונות שאותם ניתן להשיג בעזרת אימון כושר קבוע. שגרה של פעילות גופנית תעזור לכם לשמור על משקל גוף תקין, תקצר את משך הזמן שלוקח לכם להירדם בלילה ותמנע כאבי גב ושרירים. מי שמבצע פעילות ספורטיבית מכל סוג מחזק את המערכת החיסונית של הגוף ומעלה את הסיכוי לכך שהוא ייהנה מחיים ארוכים ובריאים.

ריצה

אז מה עוד אפשר לעשות חוץ מחדר כושר?

 

הבעיה מתחילה עם זה שקשה מאוד להתמיד בפעילות גופנית. יש מקרים שבהם אנשים שמאוד אוהבים להתאמן מוצאים את עצמם משתעממים, מה שפוגע במוטיבציה ובביצועים שלהם. מצד שני, לא חייבים להישאר תקועים בחדר הכושר ויש עוד המון ענפי ספורט מפתיעים ויעילים שאותם כדאי לשקול לחיוב.

הליכה וריצה: הזדמנות טובה לצאת מהבית

הליכה וריצה הם כמובן לא ענפי ספורט חדשים, אך בשנים האחרונות הם מעט הוזנחו מאחור. מבצעי ההצטרפות האטרקטיביים של חדרי הכושר פגעו במעמדם של ההליכה והריצה וגרמו לכך שרבים מעדיפים מלכתחילה לוותר עליהם.

פעילות אירובית מהסוג של הליכה וריצה נותנת לגוף את כל מה שהוא צריך. היא מפחיתה את הסיכון לפציעות ספורט, מתאימה גם למי שאין לו רקע מקצועי באימון גופני ומיועדת לגברים ונשים בטווח רחב של גילאים. בנוסף, זו הזדמנות מעולה לרענן את השגרה ולצאת מהבית כדי לשאוף קצת אוויר.

שחייה: כל השרירים בגוף בעת ובעונה אחת

מפתיע לגלות שדווקא במדינה כמו ישראל אין הרבה אנשים שמשתמשים בשחייה כפעילות גופנית מרכזית. הסיבה לכך קשורה לעלויות הגבוהות של ביקור בקנאטרי קלאב השכונתי, כמו גם מהעובדה שמי שלא שוחה נכון עלול לגרום לעצמו נזק בלתי הפיך.

הפתרון הוא כמו תמיד להשקיע זמן בצבירת מיומנות ולשמור על סרגל מאמצים. אפשר לקחת קורס שחייה כדי לערוך היכרות בטוחה עם הענף, להמשיך עם לימודי שחייה למתקדמים ועם הזמן להגדיל את מספר הבריכות בכל אימון. שחייה עובדת על כל השרירים בגוף והיא מחטבת את הכתפיים, הבטן והמותניים.

 

שחייה

ספורט קבוצתי: משתמשים בתחרותיות כאמצעי להנעה

עוד ענף ספורט מפתיע ביעילותו הוא פעילות קבוצתית עם חברים. אם עד היום חשבתם שהמפגש השבועי לכדורגל או כדורסל הוא רק תירוץ לרכל ולהחליף חוויות, כדאי שתתנו לזה צ'אנס נוסף.

היתרון של פעילות קבוצתית הוא השימוש בתחרותיות שטבועה בכל אחד מאתנו כאמצעי להנעה לפעולה ושמירה על מוטיבציה גבוהה. בין אם אתם אוהבים כדורגל, כדורסל, כדוריד או כל ספורט קבוצתי אחר – התמידו בו באופן קבוע ותוכלו לשפר את הביצועים בלי שבכלל תשימו לב למאמץ.