אודות ד"ר איתי זיו

סגן מנהל קמפוס 'שיאים' באוניברסיטת תל אביב. ד"ר איתי זיו מנהל תחום הקורסים למדריכי מועדוני בריאות וכושר ומומחה לפעילות ספורט, פעילות גופנית וחדרי כושר.

עוסקים בפעילות אירובית ולא יורדים במשקל? כל הסיבות

על ידי |6 באוגוסט, 2013|

בשביל לרדת במשקל לא מספיק רק לעסוק בפעילות אירובית, לא פחות חשוב גם להקפיד על כמות הקלוריות היוצאות מול הנכנסות. עוסקים בפעילות אירובית ולא יורדים במשקל? למה זה קורה? האם זה קשור לסוג הפעילות? אולי בכלל לעצימות האימון? הדופק בו אתם נמצאים בזמן המאמץ? ד"ר איתי זיו מסביר מה צריך לעשות כדי להשתחרר מהמקום בו נתקעתם.

האם ניתן לשפר את הכושר באמצעות אופניים חשמליים?

על ידי |30 ביולי, 2013|

עם פיתוחן של סוללות קלות משקל ובעלות כושר אגירה משופר, גברה בשנים האחרונות הפופולריות של האופניים החשמליים, אך האם מדובר בכלי לעצלנים בלבד? האם עידן האופניים הרגילים נגמר? האם אופניים חשמליים יכולים להוות כלי לשיפור הכושר הגופני? ד"ר איתי זיו מביא את העובדות ואת המחקרים של עידן המדוושים החדש.

תכניסו ותוציאו: איך לנשום נכון באימון?

על ידי |16 ביולי, 2013|

הנשימה באימון: במהלך פעילות אירובית, כמו ריצה, רכיבה או שחייה, דפוס נשימה טוב מבטיח כי השרירים ימשיכו לקבל את החמצן הדרוש להם. בפעילות אנאירובית (כוח) יש לנשימה אפילו השפעה על המשקל שנוכל להרים. אז מהו המנגנון שעוזר לנו להרים יותר משקל? ולמה עצירת הנשימה בזמן הרמת משקל כבד יכולה להיות גם מסוכנת?

האם כל אדם שמן צריך להפחית במשקל?

על ידי |12 ביולי, 2013|

האם כל בעל משקל עודף חייב להפחית במשקל? האם אדם בעל עודף משקל הוא גם בעל עודף בשומן? מהי השמנת יתר? ומדוע משמינים למרות העיסוק המוגבר בפעילות גופנית? ד"ר איתי זיו וצור קסטל עושים לכם סדר בדברים.

אימון בחדר הכושר – הגיע הזמן להתאמן באמת!

על ידי |27 ביוני, 2013|

לא מעט מתאמנים פוקדים את חדר הכושר במשך שנים רבות אך עדיין מתקשים לראות תוצאות, הן גופניות והן אסתטיות. למה זה קורה? איך אינטנסיביות האימון קשורה לכך? ולמה אימון מעל 60 דקות יכול להפחית את אפקט האימון? ד"ר איתי זיו עם 10 סיבות עיקריות לאי השגת מטרות האימון.

תקועים? כנראה שאימון הכושר קל מידי

על ידי |12 ביוני, 2013|

ניתן כיום להבחין במתאמנים רבים אשר פוקדים את חדר הכושר על בסיס קבוע אך לא ממש משפרים את הכושר או לא מצליחים להשיג תוצאות ושינוי ויזואלי בגוף. למה זה קורה? האם מדובר באימונים קלים מידי? מה צריך לעשות כדי שזה יצליח? ובאיזה אחוז שומן עליכם להיות על מנת ששרירי הבטן ייראו היטב? ד"ר איתי זיו עם כל התשובות

נשים בהיריון ואימוני משקולות: מותר או אסור?

על ידי |9 ביוני, 2013|

שאלה נפוצה בתחום תחומי חדר הכושר היא: האם מותר לנשים הרות להרים משקולות בזמן ההריון? ממחקרים שנעשו בתחום עולה שיש יתרונות לא מעטים לביצוע פעילות גופנית בתקופת ההיריון. באיזה שלב לא תוכלו לבצע תרגילים בשכיבה? כמה חזרות מומלץ לבצע בכל תרגיל, ובאיזה עומס? ומתי לא מומלץ בכלל להתאמן? ד"ר איתי זיו עם הפרטים

פציעות ספורט: אימון יתר או אימון עצים?

על ידי |13 במאי, 2013|

הידעתם אפילו שאי הקפדה על תזונה באימונים יכולה להוביל אתכם לפציעה לא צפויה? כן, לצערנו פציעות ספורט הם חלק בלתי נפרד משגרת האימונים, אבל בכל מקרה, כדאי לדעת כמה דברים על הנושא. אז מהו אימון יתר? ממה הוא נגרם? ומה כדאי לעשות כדי למנוע?

האם אימון בעצימות גבוהה יותר יכול להאריך חיים?

על ידי |10 במרץ, 2013|

כיצד לפעילות הגופנית יש השפעה רבה על הגיל הפיזיולוגי? אילו סוגי פעילויות לא ממש יספיקו על מנת להשיג את התוצאות הרצויות? למה לא רק היקף הפעילות הגופנית היא שנחשבת אלא גם העצימות בה האימון מתבצע? וכמה שנים זה עשוי להאריך לכם? ד"ר איתי זיו עם כל התשובות המבוססות מחקר.

קרוספיט – 16 צדדים שלא ידעתם על השיטה

על ידי |22 בפברואר, 2013|

על קרוספיט כבר שמעתם? מדובר בשיטת אימון שמקורה בארצות הברית, שיטת אימון פונקציונאלית בה תהפכו צמיגים, תכו עם פטישים, תרימו משקולות ולא תקבלו באימון שם ריצות ארוכות. האם הקרוספיט מתאים לכלל המתאמנים? האם יכול להיות חבר או שמא מדובר בכלל באויב? במה האימון יכול לתרום, וממה צריך להיזהר? כל מה שרציתם לדעת