אודות ד"ר איתי זיו

סגן מנהל קמפוס 'שיאים' באוניברסיטת תל אביב. ד"ר איתי זיו מנהל תחום הקורסים למדריכי מועדוני בריאות וכושר ומומחה לפעילות ספורט, פעילות גופנית וחדרי כושר.

8 מתאמנים בחדר כושר שמדריכים לא ממש אוהבים

על ידי |12 בדצמבר, 2013|

סביבת עבודה מהווה שיקול חשוב בבחירת כל סוג של עבודה. אצל מדריכי הכושר, חדר הכושר הוא הבית, הוא הלב, הוא מקום העבודה. אבל יחד עם סביבת העבודה האנרגטית ייתכנו מצבים בהם באים במגע עם מתאמנים לא ממש סימפטיים, דבר שעשוי לגרום להפחתת ההנאה של המדריך. קבלו 8 סוגי מתאמנים בחדר כושר שמדריכים לא ממש אוהבים...

14 טיפים שימושיים לחזרה לפעילות גופנית

על ידי |19 בנובמבר, 2013|

הידעתם כי כבר לאחר 4 ימים ללא ביצוע פעילות גופנית אירובית חלה ירידה בכושר האירובי שהושג? התמדה באימון היא עניין חשוב. בין אם אתם רוצים לרדת במשקל, לעצב את הגוף או לשפר את רמת הכושר הגופני, תצטרכו להתמיד ולשנות את סדרי העדיפויות. אם גם אתם נמצאים בצד הלא מתמיד, קבלו 14 טיפים שימושיים לחזרה לפעילות.

ההבדלים בהכשרות בין מדריך כושר בארץ לעומת חו"ל

על ידי |10 בנובמבר, 2013|

מדריכי כושר? לכל מדינה בעולם יש את החוקים שלה. במקום אחד יכבדו יכבדו את תעודתכם הישראלית ובמקום אחר לא. הידעתם שבעולם ניתן לעשות קורס מדריכי כושר דרך האינטרנט? יודעים באיזו מדינה ממשיכים לאמן גם אחרי גיל 50 ו-60? ולמה עדיף לאמן בברלי הילס ולאס וגאס ולא בניו יורק? קבלו את הבדלי ההכשרות בינינו לבין חו"ל.

שומעים פחות: הרעש בחדר הכושר,הסטודיו וההשלכות

על ידי |7 באוקטובר, 2013|

אדוני 'המאמן' תוכל בבקשה להנמיך את המוזיקה? אימונים מסוגים שונים כמו: קיק בוקס, ספינינג, אימון בחדר כושר מסוים 'מחייבים' למעשה את המתאמן להיחשף לרמת רעש גבוהה משמעותית מהממוצע. מה הסכנות? ואיך נגרם רעש במועדון הכושר ללא קשר לשיעורי הסטודיו? כתבה רועשת במיוחד של ד"ר איתי זיו

התמכרות לריצה וההשפעה על הנישואין

על ידי |27 בספטמבר, 2013|

התמכרות לפעילות הגופנית יכולה להוביל להשלכות מרחיקות, למשל, פגיעה ישירה בחיי הנישואין. כן, פעילות גופנית יכולה לעשות טוב לנפש אך כשזה מגיע להתמכרות זה יכול לפגוע לכם בזוגיות. אך האם נשים נוטות להתמכר יותר? ואיך זה משפיע על התקשורת? מחקר שנעשה בקליבלנד על רצי מרתון גילה את הממצאים הבאים בכתבתו של ד"ר איתי זיו.

תשחררו קצת: חשיבות המנוחה בין סט לסט

על ידי |15 בספטמבר, 2013|

לא הכל צריך להיות קשה כל כך כשזה מגיע לאימונים. צריך גם לדעת לשחרר בזמן הנכון כדי להפוך את האימון ליעיל ואפקטיבי. אז למה חשוב לשחרר ולהרפות מהגוף בין סט לסט? כך תייעלו את האימון, עם 4 דוגמאות כיצד לעשות זאת בדרך הנכונה.

תרגיל המתח VS פולי עליון בישיבה אחיזה רחבה: 15 ההבדלים העיקריים- חלק 1

על ידי |3 בספטמבר, 2013|

שרירי הגב מהווים קבוצת שרירים גדולה במיוחד. התרגילים הנפוצים בקרב מתאמנים הם ללא ספק תרגיל המתח ומשיכת הפולי העליון באחיזה רחבה. האם התנועות זהות?ואיזה מנח ממש לא כדאי שתבצעו?מתאמנים לא מעטים מבצעים על בסיס קבוע את התרגילים ולא ממש מבינים את ההבדלים בין התרגילים, ולכן חשוב שתדעו את 15 ההבדלים העיקריים בין שני התרגילים.

התנהלות תזונתית וספורטיבית שגויות: מה ההשלכות לכך?

על ידי |2 בספטמבר, 2013|

הידעתם שחלק ניכר של ספורטאים 'מן השורה' המבצעים פעילות גופנית למטרת הפחתת משקל, אחוז השומן או שיפור במצב הבריאותי מתנהלים, לעיתים, מבחינת האימונים והתזונה כמו ספורטאי הישג. או אז צפויות בעיות מסוגים שונים. להלן 6 העיקריות שבהן.

אמא: כך תשלבי ספורט עם ההורות!

על ידי |26 באוגוסט, 2013|

יום אחד את ברשות עצמך וביום האחר אתה הורה במשרה מלאה או אפילו חלקית, מה שאומר, שזמן לעצמך, קשה לך למצוא. אמהות היא לא טיול בפארק, זו עבודה פיזית ונפשית כאחד. אם את נמצאת בדיוק בתקופה זו בחייך ואת מתקשה למצוא זמן לפעילות גופנית כדאי שתקראי את 16 הסיבות והדגשים לביצוע אימונים שונים בתקופת האמהות.

אז כמה כוח יש לכם בידיים?

על ידי |15 באוגוסט, 2013|

הידעתם כי כוח האחיזה בכף היד שלכם יכול להצביע על הסיכון להתפתחות מגבלה תנועתית אצלכם? מחקר חדש קובע כי חולשת השרירים והשמנת יתר הם שני מדדים עיקריים המשפיעים על התנועתיות שלנו. אז על מה צריך להקפיד בכדי להפחית את הסיכון לבעיות בריאותיות מסוגים שונים? וממה צריך להיזהר? ד"ר איתי זיו בכתבה הבאה.