אודות ד"ר איתי זיו

סגן מנהל קמפוס 'שיאים' באוניברסיטת תל אביב. ד"ר איתי זיו מנהל תחום הקורסים למדריכי מועדוני בריאות וכושר ומומחה לפעילות ספורט, פעילות גופנית וחדרי כושר.

אופן ההשגחה -Spotting של מדריך הכושר

על ידי |9 באוקטובר, 2016|

השגחה (Spotting) בתרגילים המתבצעים באימון משקולות, כנגד משקל הגוף או במכשירי חדר הכושר השונים שכיחה במיוחד. בחלק מהתרגילים השגחה לא מקצועית ומדויקת עלולה לגרום לכך שהתרגיל לא יתבצע כהלכה או לחילופין – בצורה לא בטיחותית. מתי צריכים שמירה באימון? מי בכלל צריך שישמרו עליו? ומהו אופן אחיזת המשקל?

איזו אישיות מועדת יותר לפציעות ספורט?

על ידי |5 בפברואר, 2016|

במחקר שנערך בארה"ב נמצא כי ישנו מתאם בין חומרת הפציעה של ספורטאי למידת הרגישות ולטמפרמנט האישי שלו. איזה סוג ספורט בו אחוז הפציעות מהגבוהים ביותר? מהם הגורמים המשפיעים על הפוטנציאל שלכם להיפצע? ואיך מחשבות חיוביות ואופטימיות יכולות להיות מרכיב חשוב להצלחת השיקום וחזרת הספורטאי לרמת פעילות חלקית או מלאה?

שיעורי סטודיו: כיצד משפיעים על התנועתיות היומיומית?

על ידי |7 בפברואר, 2015|

בשיעורי סטודיו שונים תוכלו לשפר באופן ממשי יכולות גופניות וספורטיביות כאחד. עם זאת, יש להקפיד על מספר כללים בכדי שתוכלו לשפר את התנועתיות בדרך הבטוחה. אז אילו שיעורים משפרים את שיווי המשקל? אילו שיעורים נותנים דגש על שרירי המייצבים? ואיך זה יכול לתרום לכם גם לרדת במשקל? ד"ר איתי זיו עם 8 כללים חשובים

מה משפיע על חילוף החומרים שלנו?

על ידי |10 בינואר, 2015|

חילוף החומרים של גופנו מושפע ממספר גורמים המשבשים את שריפת הקלוריות ומאטים את תהליך הירידה המשקל. אז מהם אותם גורמים? קטע מתוך הספר: "במשקל הנכון – פעילות גופנית ותזונה מאוזנת השילוב המנצח".

אימון כוח משפר מצב בריאותי, האמנם?

על ידי |4 בספטמבר, 2014|

מתאמנים ולא מקבלים את התוצאות אליהם אתם שואפים? לעתים ניתן לראות מתאמנים אשר פוקדים את חדר הכושר בכל יום ועדיין ללא הצלחה בשיפור התפקוד היומיומי או העלאת החיוניות והבריאות. האם הסיבה טמונה בכלל בביצוע לא נכון של האימון או שמא מדובר בכלל בתרגילים לא מתאימים? ד"ר איתי זיו עם 6 נקודות חשובות להתייחסות בעניין

מתאמנים עד הקצה? מה קורה כשחם בחוץ?

על ידי |31 ביולי, 2014|

ריצה ארוכה המתבצעת בתנאי חום קיצוניים היא מסוכנת ואין לגשת אליה כלאחר יד. הכנה לריצה כזו צריכה להיות נרחבת והדרגתית. מה מומלץ לעשות? ומה ממש לא כדאי? איך להתכונן לקראת ריצות בתנאי חום? ד"ר איתי זיו עם הכתבה הבאה.

אימון כושר: כיצד הוא משפיע על קשב וריכוז?

על ידי |7 ביולי, 2014|

הייתכן שרכיבה על אופניים למשך 40 דקות לפני מבחן חשוב תהיה הפתרון האולטימטיבי לתוצאות טובות יותר? מחקרים רבים מראים שפעילות גופנית משפיעה באופן חיובי מאוד על המוח ועל המוליכים העצביים, כך שאימון כושר (על פי מחקרים) משפיע ישירות בצורה חיובית בתוצאות הציונים. אז באיזה סוג פעילות כדאי לבחור?

תכניות הכושר בטלויזיה או באינטרנט – אשליות?

על ידי |10 במרץ, 2014|

שמעתם את המשפטים האלה בעבר? "אימון של 10 דקות מדי יום יבטיח לך גוף חטוב ומוצק" או ראיתם מדגימי כושר שלוקחים 2 בקבוקי מים ומבטיחים שאלו יעצבו את גופכם?. אלו הם רק חלק מהמשפטים והמעשים של מדגימי הכושר השונים בטלויזיה או באינטרנט, אך האם כל אמרה או מעשה של פרזנטור זה או אחר הם כ'דברי אלוהים חיים'?

למה יורדים במשקל אך לא יורדים במסת השומן?

על ידי |5 במרץ, 2014|

ידע חסר של האוכלוסייה, לעיתים, מביא למחשבה שמשקל הגוף הנו החשוב בעיקר, כאשר בפועל, להרכב הגוף -היחס בין מסת הגוף השמן לבין מסת הגוף הרזה חשיבות רבה יותר. אז מה הסיבה בגללה עדיין ניתן להבחין באנשים לא מעטים שעברו תהליך של דיאטה והפחיתו במשקל אך אחוזי השומן בגופם נשארו רבים במיוחד? כל הסיבות והפתרונות

תופעת דלדול מסת השריר אצל מדריכי כושר

על ידי |25 בינואר, 2014|

פרזנטטיביות גופנית הינה אחד מהפרמטרים החשובים הנחוצים אצל מדריכי כושר, וזאת בגלל הרצון של מתאמנים במאמן המהווה דוגמא אישית והשראה עבורם. לעתים ניתן לראות מדריכי כושר שאינם מתאמנים כלל, ומסת השריר בגופם קטנה. אז איך 'הדוגמא האישית' קשורה למידת ההצלחה של המדריך? ובמה תלויה מידת ההתקדמות באימון להעלאת מסת השריר? ד"ר איתי זיו בכתבה הבאה.